خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

سهم راه باید در تصادفات جاده‌ای به صفر برسد

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۰۲۶

تخلفات مربوط به سرعت غیرمجاز در سه ماهه تابستان سال جاری حدود ۳.۹ درصد اعلام شده و این در حالی است که این عدد در شش ماهه اول سال گذشته ۵.۱۲درصد بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: باید سهم راه را در تصادفات به صفر برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داود کشاورزیان در چهل و چهارمین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی خاطرنشان کرد: ما نسبت به سه ماهه تابستان سال گذشته با کاهش تصادفات مواجه بوده‌ایم که شاید یک دلیل آن مربوط به استفاده از دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت اکثرا در ماه‌های مرداد و شهریور فعال شده‌اند افزود: تخلفات مربوط به سرعت غیرمجاز در سه ماهه تابستان سال جاری حدود ۳.۹درصد اعلام شده و این در حالی است که این عدد در شش ماهه اول سال گذشته ۵.۱۲درصد بوده است که این نشان‌دهنده این است، دوربین‌ها می‌تواند نقش موثری در کاهش تخلفات جاده‌ای داشته باشد.

وی گفت: امیدواریم با مذاکراتی که با یک پیمانکار محلی داشته‌ایم بتوانیم راه‌های شهری کشور را به این دوربین‌ها مجهز کنیم و تعداد آن‌ها را به ۱۲۰۰ دستگاه برسانیم.

کشاورزیان با بیان اینکه در حال حاضر وجود ۴۰۰ دستگاه دوربین ثبت تخلفات در راه‌های شهری فعال هستند خاطرنشان کرد: البته برای شروع کار نیاز به مجوز شورای اقتصاد داریم و زمانی که باید برای نصب دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در راه‌های شهری طی شود حدود ۸ سال پیش‌بینی شده که باید مبلغی بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان جهت خریداری، نصب و نگهداری این دوربین‌ها هزینه شود.

وی خاطرنشان کرد: در هفت ماهه سال جاری بالغ بر ۶ میلیون و ۶۵۰ تن روکش آسفالت انجام شده و در کنار آن‌ها خط‌کشی راه‌ها به میزان ۴۲ هزار کیلومتر را داشته‌ایم و همچنین نصب برج نوری و روشنایی به طول ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر را داشته‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در بحثی که در هدف‌گذاری‌های خود با همکارانمان در وزارت راه و شهرسازی داشته‌ایم، هدف ما این بوده که سهم راه را در تصادفات به صفر برسانیم.

وی اقداماتی از جمله احیای خط کشی‌ها، نصب تابلو‌ها، اصلاح شیب شیروانی‌ها و اصلاح تقاطع‌ها را از جمله مواردی عنوان کرد که می‌تواند از تصادفات جلوگیری کند و ابراز امیدواری کرد با کمک دست‌اندرکاران تامین ایمنی تردد در جاده‌ها بتوانند در جهت ارتقای ایمنی جاده‌های کشور توفیق بیشتری داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز