خبرگزاری کار ایران

سردار احمدی مقدم در جمع خبرنگاران:

تعارضی بین صحبت‌های رییس جمهور و اقدامات نیروی انتظامی در حوزه حجاب نیست

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۶۸۵

متاسفانه حوزه‌های فرهنگی در این موضوع کم‌کار بوده و باعثشدند که مشکلات آن به حوزه انتظامی سرازیر شود / ما از قانون آمران به معروف حمایت می‌کنیم و آن را بحثمفیدی می‌دانیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه تعارضی بین صحبت‌های رییس جمهور و اقدامات نیروی انتظامی در حوزه حجاب نیست، اظهار کرد: برخورد انتظامی با موضوع حجاب باید آخرین ایستگاه باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه مراسم جلسه معاونین امنیتی استانداران گفت: معاونین امنیتی به علت حوزه کاری خودشان بهترین همکاری و همیاری با نیروی انتظامی را دارند. در این جلسه سعی کرده‌ایم در موضوعاتی به هماهنگی و هم‌زبانی برسیم و باید تلاش کنیم از ظرفیت‌ها بیشترین استفاده را داشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه صحبت‌های رئیس جمهور را در حوزه عفاف و حجاب چطور ارزیابی می‌کنید گفت: آقای رئیس جمهور حتما در چارچوب قانون صحبت کرده و این موضوع را پیگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: از این جهت که از نخبگان و علما صحبت شود و به آنها ماموریت داده شود که وارد میدان شوند و عقاید و نظرات خود را در مورد عفاف و حجاب بیان کنند و برنامه‌ای در جهت تقویت آن داشته باشند کار بسیار خوبی است و ما باید کار فرهنگی را اولویت خود بدانیم.
فرمانده نیروی انتظامی بیان داشت: اما نیروی انتظامی در چارچوب قانون عمل می‌کند که مسئولیت آن با دولت است و ما با هماهنگی کامل با دولت و قوه قضاییه کارهای خودمان را انجام می‌دهیم.

احمدی‌مقدم اظهار کرد: اما ما کارهای خودمان را نافی کار فرهنگی نمی‌دانیم. هرچند کار فرهنگی نسبت به کار انتظامی اولویت دارد اما باید توجه کرد که کار فرهنگی زودبازده نیست.

وی با بیان اینکه در صورتی که تخلفی دیده شود باید با آن برخورد شود گفت: اما اولویت کار نه با کار انتظامی بلکه با کار فرهنگی است و ما تعارضی بین صحبت های رئیس جمهور و اقدامات نیروی انتظامی در این حوزه نمی‌بینیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه نهادهای فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب کوتاهی داشته‌اند، گفت: برخورد انتظامی با موضوع حجاب باید آخرین ایستگاه باشد و همانطور که گفتم اولویت کار با موضوع فرهنگی است اما متاسفانه حوزه‌های فرهنگی در این موضوع کم‌کار بوده و باعثشدند که مشکلات آن به حوزه انتظامی سرازیر شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر طرح حمایت از آمران به معروف در مجلس گفت: قطعا اگر اینطور جلسه‌ای در کمیسیون‌های مجلس برگزار شود به علت اینکه نیروی انتظامی در این موضوع دخیل است از ما دعوت خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: ما از قانون آمران به معروف حمایت می‌کنیم و آن را بحثمفیدی می‌دانیم.

سردار احمدی مقدم در مورد فعالیت‌های گروه داعش نیز بیان کرد: امروز ارتش عراق با عملیات خوبی که با همکاری مردم انجام داده، در حال ادامه پاکسازی است و تا به امروز گروهک‌های داعش در هیچ گونه از مرزهای ما حضور نداشته‌اند.

وی در مورد عقبه اجتماعی این گروه گفت: گروه داعش یک گروه جنایتکار و آدم کش است که در کل منطقه از عقبه اجتماعی برخوردار نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز