خبرگزاری کار ایران

در نیمه نخست نوروز ۹۳؛

کاهش ۷۱ درصدی جرایم خشن در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۱۱۳

با اقدامات وسیع فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ایام تعطیلات نوروزی و اجرای طرح بسیار موفق انتظام بخشی در این ایام، سرقت‌های همراه با زورگیری ۷۱ درصد و سایر جرایم خشن ۱۰۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

ایلنا: رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از کاهش ۷۱ درصدی جرایم خشن در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ «ستارخسروی» رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات وسیع فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ایام تعطیلات نوروزی و اجرای طرح بسیار موفق انتظام بخشی در این ایام، سرقت‌های همراه با زورگیری ۷۱ درصد و سایر جرایم خشن ۱۰۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: همچنین کشفیات این پلیس نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۲درصد افزایش را نشان می‌دهد که این مهم با همکاری بسیار خوب هم استانی‌های عزیز و مسافران محترم بدست آمده است.

خسروی تصریح کرد: با مشارکت خوب مردم، روند آگاهسازی عمومی و آموزش همگانی مناسب، بکارگیری گشت‌های کمین پلیس آگاهی، روزانه ده‌ها مجرم شناسایی و دستگیر شدند.

رییس پلیس آگاهی اصفهان خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری، مطلوب سازمان‌ها به ویژه دستگاه محترم قضایی، شناسایی جغرافیای جرم، هدفمند و هوشمندسازی گشتی‌ها، کنترل مجرمین حرفه‌ای و سابقه دار و خنثی سازی فعالیت‌های مجرمانه آنان، کنترل دقیق مبادی ورودی‌ها و خروجی‌های استان، جمع آوری سخت معتادین و… از جمله اقدامات تاثیر گذار در کاهش جرایم و سرقت‌ها بویژه جرایم و سرقت‌های خشن بوده است.

این مقام انتظامی با اشاره به نقش هوشیاری و رعایت اصول ایمنی و توصیه‌های پلیسی توسط مردم و مسافران در افزایش امنیت پایدار از شهروندان و مسافران نوروزی خواست تا به هشدارهای پلیس توجه جدی داشته باشند و موارد و نکاتی که در زمینه پیشگیری از بروز سرقت‌های به عنف و زورگیری و… به آن‌ها داده می‌شود را رعایت کنند.

خسروی همچنین به مسافران نوروزی توصیه کرد: از اطراق و اسکان در محل‌های غیر مجاز خودداری کنند و از اجاره منزل از افراد به اصطلاح کلید به دست خودداری نمایند؛ مراقب کودکان خردسال خود باشند و شماره تلفن خود را در جیب آن‌ها قرار دهند.

به گفته وی، شهروندان از پارک کردن خودرو خودشان در نقاط کور و تاریک خودداری و سعی کنند از پارکینگ‌ها استفاده کنند.

خسروی در پایان عنوان داشت: تلفن ۱۱۰ مرکز فوریت‌های پلیسی استان اصفهان در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت نظرات، پیشنهادات، گزارش‌ها و اطلاعات مردمی است و شهروندان عزیز هر زمان که به موردی خاص مشکوک شدند می‌توانند پلیس را در جریان بگذارند تا نیروهای ما به منظور رسیدگی سریع به صحنه وارد شده و امنیت لازم را در شهر و محله آن‌ها برقرار کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز