خبرگزاری کار ایران

فروش مدرک تحصیلی، بهانه کلاهبرداری میلیاردی از ۲۷۰ شهروند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۸۶

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری اعضای باندی که تحت عنوان فروش مدرک تحصیلی اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از ۲۷۰ شهروند کرده بودند، خبر داد.

ایلنا: فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری اعضای باندی که تحت عنوان فروش مدرک تحصیلی اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از ۲۷۰ شهروند کرده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اراک؛ در اواخر آذر ماه سال جاری پرونده‌ای از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اراک با موضوع کلاهبرداری به پلیس فتا استان ارجاع و بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان و کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

در مراحل اولیه تحقیقات، شاکی با حضور در یگان انتظامی بیان داشت: با توجه به اینکه برای استخدام در یک شرکت، نیاز به ارائه مدرک تافل داشتم، در جستجو در اینترنت متوجه تبلیغی از فروش مدارک تحصیلی شده و با ارسال درخواست به ایمیلی که در آگهی آمده بود، تقاضای خود را ارائه دادم.

وی ادامه داد: بعد از مدتی، شخصی که خود را دکتر عابدی می نامید با من تماس گرفت و با توضیح نحوه ارائه مدرک تحصیلی، عنوان داشت که هزینه مربوطه را در تهران تحویل وی نماییم که من نیز طی دو مرحله مبلغ ۷۰ میلیون ریال و از طریق پیک به دست وی رساندم که بعد از تحویل وجوه نقد، ارتباط وی با من قطع و هیچ‌گونه خبری از وی نشد.

با اعلام این شکایت و با توجه به حساسیت موضوع، اکیپی مجرب از کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را برای شناسایی فرد کلاهبردار شروع نمودند.

سردار " عزیزاله ملکی "، فرمانده انتظامی استان مرکزی در این باره به خبرنگار ما گفت: در تحقیقاتی فنی و کارشناسی کارآگاهان پلیس فتا استان طی چند هفته تلاش شبانه روزی، اعضای این باند در استان تهران و البرز شناسایی و هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضایی برای دستگیری آنان در دستور کار قرار گرفت.

سردار ملکی با اشاره به دستگیری ۳ مرد و یک خانم در عملیات کاراگاهان پلیس تصریح کرد: با اعزام کاراگاهان پلیس به استان تهران و البرز، اعضای این باند دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس فتا استان انتقال داده شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به نوع فعالیت اعضای این باند ادامه داد: اعضای این باند در اعترافات خود به کلاهبرداری از ۲۷۰ شهروند از نقاط مختلف کشور به مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال اعتراف کردند.

وی اضافه کرد: این افراد از اوایل سال ۹۰ با راه‌اندازی ۶ سایت و تبلیغ گسترده در ۲۱ سایت اینترنتی تحت عنوان فروش مدارک تحصیلی دانشگاهی با استفاده از اسامی جعلی چون افشین ترابی، محمدرضا زکریاپور، اصغر عطایی، علیرضا احمدی و دکتر عابدی و از طریق ایمیل‌ها و خطوط تلفن مختلف اقدام به کلاهبرداری‌های متعدد می‌نمودند و در بازرسی از محل فعالیت آنان نیز تعداد ۱۹ خط تلفن همراه کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در پایان با اشاره به ادامه تحقیقات تکمیلی از اعضای این باند خاطرنشان کرد‌: ‌ کلیه افرادی که از این طریق از آن‌ها کلاهبرداری شده می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۰۸۶۲۱۸۴۰۶۸-۰۸۶۲۱۸۴۰۶۹ شکایات خود را به پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی برای پیگیری لازم منعکس نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز