خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی اولویت ناجا را اعلام کرد؛

برخورد با سرقت، خرده‌فروشان مواد مخدر و کاهش تلفات در تصادفات

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۱۴

پول جریمه‌ها به جیب ناجا نمی‌رود / سال گذشته هیچ حادثه تروریستی در کشور رخ نداد / در دو سال آینده نیروی انتظامی برنامه‌ای را اجرا خواهد کرد که بر اساس آن ۱۰ هزار نفر از جمع سربازان ناجا کم خواهد شد.

ایلنا: فرمانده نیروی انتظامی سه اولویت ناجا در سال جاری و آینده را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز چهارشنبه، بیست و پنج دی‌ماه، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در جلسه هماهنگی معاونین عملیات سراسر کشور با بیان اینکه طرح‌های معاونت عملیات، جدی و حساب شده است، اظهار داشت: ناجا برای سال آینده سه اولویت برخورد با سرقت، برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر و کاهش تلفات و کشته‌های تصادفات را در دستور کار قرار داده است.

وی از رخداد روزانه ۲۰۰۰ فقره سرقت در کشور خبر داد و افزود: سه روز سرقت در کشور معادل یک سال دیگر جرایم در کشور است.

فرمانده ناجا افزود: برخورد با خرده‌فروشان باید به عنوان یکی از اولویت‌های پلیس در سال آینده مد نظر قرار گیرد. معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر ویترین جامعه را خراب می‌کنند.

وی همچنین با بیان اینکه تصادفات در هشت ماهه اخیر، هفت درصد کاهش یافته است، گفت: با توسعه و مراقبت می‌توان این رقم را در سال بعد نیز کاهش داد؛ به گونه‌ای که هر سه سال یک بار بر اساس قانون می‌توان نرخ جریمه‌ها را بر اساس نرخ تورم افزایش داد و امیدواریم با افزایش جریمه‌ها، مردم تخلف نکنند.

وی با انتقاد از برخی سخنان مطرح شده مبنی بر اینکه پول جریمه‌ها به جیب ناجا واریز می‌شود، اظهار داشت: پول جریمه‌ها به حساب خزانه‌ واریز می‌شود و واریز جریمه‌ها به خزانه نیز ربطی به تامین اعتبارات ناجا ندارد و بیان این مسائل به نوعی اهانت به خدمت‌گزاران به نیروی انتظامی است.

به گفته احمدی مقدم، معاونین عملیات باید برای برنامه‌ریزی‌های سال آینده خود، ‌مواردی از جمله اشراف اطلاعاتی را در دستور کار خود قرار دهند. زیرا با توجه به افزایش تعدد و تحول جرایم باید اشراف اطلاعاتی ماموران به گونه‌ای باشد که قدرت پیش‌بینی جرایم و عمل مجرمان را داشته باشیم تا در زمان و مکان مقتضی حضور یابیم.

احمدی‌مقدم، افزایش قدرت اجتماعی ناجا با تکیه بر جلب مشارکت مردم را یکی دیگر از اقدامات معاونین عملیات در سال آینده عنوان کرد و گفت: استفاده از فناوری و تکنولوژی جدید به جای استفاده از برجک و نگهبان می‌تواند نتیجه موثرتری داشته باشد.

وی گفت: در دو سال آینده نیروی انتظامی برنامه‌ای را اجرا خواهد کرد که بر اساس آن ۱۰ هزار نفر از جمع سربازان ناجا کم خواهد شد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه با کاهش عدد سربازان، نیروی کادر افزایش نمی‌یابد، گفت: برخی از پست‌ها در ناجا همچون پست نگهبانی زائد است که این پست‌های زائد، شناسایی و بر اساس اولویت، با جایگزین کردن فناوری و تکنولوژی‌های جدید، حذف می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح تهیه شده و در دو سال آینده اجرایی می‌شود، گفت: ناجا نیز با کسب سربازان خود در راستای کاهش کمبود سرباز تلاش می‌کند.

احمدی‌مقدم سال گذشته را بدون هیچ حادثه تروریستی در کشور اعلام کرد و متذکر شد: با وجود آنکه دشمنان در مرزهای شمال غرب و جنوب شرق تحرکاتی را انجام داده‌اند، اما با هوشیاری نیروهای امنیتی و اطلاعاتی، نتوانسته‌اند به اهداف خود برسند و بیشتر اقدامات آن‌ها خنثی شد.

وی با بیان اینکه ناجا تلاش خود را بر ایجاد امنیت، اعتمادسازی در سایه همکاری و هماهنگی با سایر ارگان‌های حکومتی انجام می‌دهد، گفت: ناجا سعی می‌کند تا پالس منفی برای دشمن نفرستد تا آن‌ها با حساب باز کردن بر روی اختلافات و نا‌امنی، بتوانند اقدامی انجام دهند.

فرمانده ناجا همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طرح‌های نیروی انتظامی باید متنوع و ابتکاری باشد، گفت: مقدمات طرح نوروزه از هم‌اکنون در حال انجام است و باید تلاش کنیم طرح نوروز امسال نقاط ضعف سال قبل را نداشته باشد، اما باید تلاش کنیم که برای رسیدن به نتیجه مطلوب به کارکنان فشار وارد نشود، چرا که از انگیزه آنان کاسته می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز