خبرگزاری کار ایران

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد؛

مرگ ۷۹۹ نفر بر اثر غرق شدگی در نیمه امسال

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۲۱

از ۷۷۹ نفر که در نیمه اول امسال بر اثر غرق شدگی فوت کرده‌اند، ۲۸۳ نفر در دریا، ۸۲ نفر در دریاچه مصنوعی و سد، ۶۹ نفر در استخر، ۶۳ نفر در کانال‌ها، ۲۱نفر در دریاچه طبیعی، ۱۷ نفر در چاه و ۲۶۴ نفر در سایر مکان‌ها که عمدتاً رودخانه بوده است، غرق شده‌اند.

ایلنا: در نیمه نخست سال جاری ۷۹۹ نفر بر اثر غرق‌شدگی در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوتی‌های ناشی از غرق شدگی ۸۰۳ نفر بود نیم درصد کمتر شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین ‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، از کل متوفیات ناشی از غرق‌شدگی در شش ماهه نخست امسال ۶۷۳ نفر مرد و ۱۲۶ نفر دیگر زن بودند.

بر اساس این گزارش در این مدت استان‌های مازندران با ۲۱۹ فوتی، خوزستان با ۱۰۹ فوتی و گیلان با ۷۹ فوتی بیشترین آمار تلفات ناشی از غرق شدگی را داشته‌اند. آمار تلفات غرق‌شدگی در این سه استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱ / ۱۴ درصد و ۹ / ۶ درصد افزایش و ۲ / ۱۰ درصد کاهش داشته است.

همچنین از ۷۷۹ نفر که در نیمه اول امسال بر اثر غرق شدگی فوت کرده‌اند، ۲۸۳ نفر در دریا(۲۶۹ نفر خارج طرح و ۱۴ نفر در محدوده مجاز شنا)، ۸۲ نفر در دریاچه مصنوعی و سد، ۶۹ نفر در استخر، ۶۳ نفر در کانال‌ها، ۲۱نفر در دریاچه طبیعی، ۱۷ نفر در چاه و ۲۶۴ نفر در سایر مکان‌ها که عمدتاً رودخانه بوده است، غرق شده‌اند.

مطابق آمارهای موجود در شهریور امسال نیز ۱۸۷ نفر در کشور بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵ / ۴ درصد بیشتر شده است. ضمن آنکه در شهریور امسال از کل فوتی‌های غرق شدگی ۱۱۳ مورد تنها در سه استان مازندران(۷۲)، گیلان(۲۳) و خوزستان(۱۸) جان باخته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز