خبرگزاری کار ایران

بر اساس بخشنامه رئیس قوه قضائیه؛

صادر کنندگان چک بی‌محل به بانک مرکزی معرفی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۰۵

آیت‌الله آملی لاریجانی رؤسای کل دادگستری استان‌ها و دادستان‌های سراسر کشور را موظف کرد فهرست اسامی و مشخصات افرادی را که به اتهام صدور چک بی‌محل تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و محکوم شده‌اند را به مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ارسال کنند.

ایلنا: آیت‌الله آملی لاریجانی رؤسای کل دادگستری استان‌ها و دادستان‌های سراسر کشور را موظف کرد فهرست اسامی و مشخصات افرادی را که به اتهام صدور چک بی‌محل تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و محکوم شده‌اند را به مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ارسال کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضائیه، آیت‌الله آملی لاریجانی رؤسای کل دادگستری استان‌ها و دادستان‌های سراسر کشور را موظف کرد فهرست اسامی و مشخصات افرادی را که به اتهام صدور چک بی‌محل تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و محکوم شده‌اند را به مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ارسال کنند تا اقدامات مناسب به منظور جلوگیری از افتتاح حساب جاری از سوی آنان و دریافت دسته چک صورت گیرد.

متن کامل بخشنامه رئیس قوه قضائیه به شرح زیر است:

رؤسای کل دادگستری استان‌ها و دادستان‌های سراسر کشور

نظر به توسعه فن‌آوری اطلاعات در قوه قضائیه و در اجرای ماده ۲۱ اصلاحی قانون صدور چک که مقرر می‌دارد: «بانک‌ها مکلفند کلیه حساب‌های جاری اشخاصی را که بیش از یکبار چک بی‌محل صادر کرده و تعقیب آن‌ها منتهی به صدور کیفرخواست شده باشد، بسته و تا سه سال بنام آن‌ها حساب جاری دیگری باز نکنند»، مقتضی است مراجع قضایی سراسر کشور ترتیبی اتخاذ کنند تا فهرست و مشخصات افرادی که تعقیب آن‌ها به اتهام صدور چک بی‌محل منتهی به صدور کیفرخواست شده است، از طریق سیستم مدیریت پرونده قضایی(CMS) به مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ارسال شود.

مرکز مزبور نیز موظف است پس از جمع آوری و پردازش مناسب اطلاعات، مشخصات کامل افراد را در اسرع وقت و به صورت برخط(آنلاین) به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارسال کند.

نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه برعهده دادستان کل کشور است.

صادق لاریجانی

رئیس قوه قضائیه

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز