خبرگزاری کار ایران

همدلی و وحدت‌ عامل‌موفقیت‌ ما بود؛

عباسی: شنای نابینایان می‌توانست ایران را در پاراآسیایی سوم کند / از ادغام کلاس بندی‌ها لطمه خوردیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۶۰۷

اگر می توانستیم در مواد تیمی شرکت کنیم اعتقاد دارم قطعا می‌توانستیم در دو ماده روی سکو بایستیم و حتی ایران را در رده‌بندی نهایی که با یک مدال‌طلا از ژاپن عقب ماندیم به جایگاه سوم برسانیم.

مربی تیم ملی‌شنای نابینایان کشورمان همدلی، ‌ وفاق و روحیه‌تیمی را رمز موفقیت در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون عنوان کرد و افزود: شنا می‌توانست با کسب یک مدال طلای دیگر برای کاروان ایران جایگاه کشورمان را بالاتر از ژاپن در جایگاه سوم قرار دهد.

مسعود عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: تیم شنای‌نابینایان ایران با ۴ شناگر در بازی‌های پارا آسیایی اینچئون شرکت کرد که حاصل آن یک‌مدال‌طلا، ‌ ۲ نقره و ۴ برنز بود که نسبت به بازی‌های پاراآسیایی‌گوانگجو یک مدال برنز بیشتر کسب کردیم، ضمن اینکه تیم کشورمان موفق شد یک رکورد آسیایی را در ۴۰۰ متر آزاد توسط وحید کشتکار در کلاس‌ S ۱۳ و ۷ رکورد ملی را جابجا کند.

وی با مقایسه عملکرد شناگران نابینا و جانباز و معلول کاروان‌ایران هم یادآور شد: تیم جانبازان با ۸ شناگر در این رقابت‌ها حضور داشت که حاصل آن ۵ مدال‌نقره و یک برنز بود که نظر مرغوبیت مدالی نیز تیم نابینایان نسبت به جانبازان عملکرد بهتری داشت.

عباسی با ارائه گزارشی از روند آماده‌سازی تیم شنای‌نابینایان گفت: ۴ شناگر کشورمان شامل حامد اصغریان‌اصل از آذربایجان‌شرقی، وحید کشتکار از استان‌فارس، مصطفی محمدی‌اول و محمد حسین کریمی جهان‌آبادی از مشهد نفرات اعزامی به اینچئون بودند که در یک پروسه ۶ ماهه این تیم انتخاب و در روند آماده‌سازی قرار گرفت.

مربی‌تیم‌شنای‌نابینایان ادامه داد: شناگران‌نابینای کشور ابتدا در تمرینات‌استانی شرکت داشتند که البته به دلیل کمبود امکانات‌سخت‌افزاری نظیر استخر و ساعات‌تمرینی شرایط مناسبی نداشتند و این در حالی است که این شناگران می‌بایست در هر جلسه بین ۴ تا ۶ هزار متر متناسب با فصل و نوع تمرینات شنا کنند که با شرایط امکانات استانی قطعا چنین مجالی برای آنها فراهم نبود.

وی ادامه داد: در اسفندماه سال ۹۲ رکوردگیری از حدود ۲۳ شناگر مطرح کشور انجام شد و از بین آنها ۱۲ نفر برای مرحله اول تمرینات انتخاب شدند و در تیرماه سال ۹۳ در قالب مسابقات قهرمانی کشور نابینایان در دو رده سنی ۱۵۱۷ سال و ۱۷ سال به بالا زیر نظر IPC(کمیته بین المللی پاراالمپیک) رقابت‌های نهایی برگزار شد که سرانجام در تیرماه با رکوردگیری نهایی ۹ نفر به اردوی تیم ملی شنای نابینایان دعوت شدند و در نهایت در مرحله سوم این تعداد به ۵ نفر کاهش یافت.

عباسی با بیان اینکه کمیته‌پارالمپیک با تعیین شاخص رکوردهای ورودی برای شناگران‌کشورمان و سایر شناگران‌آسیا محدودیت‌هایی را برای اعزام نفرات تیم تعیین کرده بود، گفت: با تعیین این رکوردها تنها شناگرانی که از شانس مدال برخوردار بودند به بازی‌های آسیایی اعزام شدند و به همین دلیل تیم نابینایان تنها ۴ شناگر را به همراه خود داشت و به همین دلیل نتوانستیم در مواد تیمی شرکت کنیم که اعتقاد دارم قطعا می‌توانستیم در ۲ ماده روی سکو بایستیم و حتی ایران را در رده بندی نهایی تیم‌ها که با یک مدال‌طلا از ژاپن عقب ماندیم و چهارم شدیم به جایگاه سوم برسانیم.

مربی تیم شنای نابینایان با اشاره به سطح بالای مسابقات پاراآسیایی اینچئون گفت: سطح مسابقات در این دوره بسیار بالا رفته بود و کشورهایی نظیر ازبکستان و قزاقستان که از بازی‌های آسیایی گوانگجو سیر صعودی کمی و کیفی خوبی را آغاز کرده بودند در این دوره نشان دادند به رشد خوبی دست پیدا کرده‌اند و توانستند سطح کمی و کیفی رکوردهای آسیا را ارتقا دهند و به مدال‌های آسیایی حمله کنند و حتی به رکوردهای‌جهانی نزدیک شوند. در کنار این‌ها کره و ژاپن هم تیم‌های آماده‌ای داشتند و به اعتقاد من با سرعتی که این کشورها در حال پیشرفت و سرمایه‌گذاری روی رشته‌های مدال‌آور هستند، تیم ایران برای مدال‌آوری در دوره‌های آینده کار دشواری پیش رو دارد.

وی از ادغام کلاس‌بندی شناگران به عنوان یکی از دلایل لطمه‌دیدن تیم ملی شنای نابینایان کشورمان یاد کرد و افزود: یک‌ماه پیش از مسابقات کشور، کره‌جنوبی به عنوان میزبان اعلام کرد برخی از مواد شنا در کلاس‌بندی‌های S ۱۲ و S ۱۱ با یکدیگر ادغام شده و این امر کمی دیر به ما اعلام شد و از این بابت لطمه زیادی خوردیم.

عباسی همچنین یادآور شد: طبق مقررات برای شرکت در مواد تیمی می‌بایست مجموع کلاس‌های شناگران به پوینت ۴۹ می‌رسید که چنین امکانی برای ما فراهم نشد و این در حالی بود که قطعا می‌توانستیم در مواد تیمی در ۲ ماده روی سکو بایستیم و به ارتقای جایگاه‌نهایی کاروان‌ایران در آسیا کمک کنیم.

مربی تیم ملی شنای نابینایان وفاق و همدلی کادر فنی، ‌ مسئولان فدراسیون، اهمیت دادن به اصول علمی و فنی، بهره گرفتن از تخصص مشاوران اهل فن، توجه به مسائل فنی، ‌پزشکی و تغذیه‌ای و ایمان و اعتقاد به کار و هدف مجموعه تیم را عامل موفقیت تیم شنای نابینایان در دومین دوره بازی های پاراآسیایی اینچئون عنوان کرد.

وی در پایان از حمید شریفیان سرمربی، حامد رضاخانی مشاور فنی، ‌دکتر امیر مردانی مشاور تغذیه، ‌دکترمهرشاد پورسعیدمشاور پزشکی و مسئولان فدراسیون نابینایان که با تلاش ها و حمایت های خود نقش بسزایی در کسب نتایج اینچئون داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز