خبرگزاری کار ایران

کی روش و فرار بزرگ از اتهام فوتبال به سبک مورینیو

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۲۴۵

در نشست خبری پیش از بازی مقابل اسپانیا خبرنگاران بیشتر سوالات یکطرفه‌ای را مطرح می کردند و در تلاش بودند با ذکر قدرت حریف ایران را در جبهه از پیش شکست خورده معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایران روز اول مسابقات را با شگفتی که نه با برنامه ریزی در نظر گرفته شده با صدرنشینی خاتمه داد. این را می توان از لابلای صحبت های خصوصی سرمربی تیم ملی و وزیر ورزش متوجه شد؛ جایی که کی روش بعد از اینکه سلطانی فر در اردوی این تیم برای پرداخت پاداش حاضر شد سرمربی تیم ملی مدعی شد و این قول را داد که اگر تا دقیقه 65 شاگردانش موفق به بسته نگه داشتن دروازه شوند با پیروزی زمین را ترک کنند. سلطانی فر هرچند بعد از شنیدن این ادعا ابراز رضایت کرد که این امر تحقق یابد اما کاملا بعد از بازی متعجب شد وقتی ایران طبق همان ادعای سرمربی به نتیجه دست یافت.

در نشست خبری پیش از بازی با اسپانیا اما همه چیز علیه ما به نظر می رسد، هر چند آقای سرمربی در تلاش است از این تریبون جهانی به بهترین شکل ممکن برای نمایش تیم و قدرت آن سود ببرد. جایی که او اعلام می کند علیرغم تمام تحریم ها و مشکلاتی که شاگردانش پشت سر می گذارند آنها برای خوشحالی ملت شان هر کاری خواهند کرد: من اکنون نباید از خودم حرف بزنم. من نمی توانم اینجا از پول حرف بزنم. من متاسف هستم که شاگردانم باید تحریم های زیادی را متحمل شوند اما آنها هم مثل تمامی مردمان این دنیا انسان هستند. خواهر و برادر و همسر و فرزند دارند و طبیعی است که باید از حقوق برابری سود ببرند. در خصوص کیفیت فنی حرف نمیزنم که مطمئنا حریف از پتانسیل برتری برخوردار است و حرف من تماما این است که بازیکنانم این حق را دارند که از حقوق برابر استفاده کنند.

با این حال نشست خبری تیم ملی و کارلوس کی روش به سمتی پیش می رفت که همگان به نوعی ایران را تیم از پیش شکست خورده این بازی مقابل اسپانیا می دانستند. تمامی سوالات به نوعی در یکی از کلمات خود قدرت اسپانیا را در خود به شکلی داشت تا کی روش به عنوان سرمربی مغرور روی نیمکت به دنبال دفاع از شخصیت و غرور تیمش باشد.

مساله جالب در بخش دیگر این نشست اما به موضوع تاکتیک در نظر گرفته شده از کی روش مربوط بود. سوالات خبرنگار پرتغالی و البته یکی دیگر از خبرنگاران اسپانیایی حاضر در آن به موضوع تاکتیک دفاعی تیم ملی و اعتراضاتی که نسبت به آن می رود مربوط بود. خبرنگاران رسانه ها نیز در برخورد با ایرانی ها بیشتر به این موضوع اشاره داشتند که تیم ملی با تاکتیک دفاعی خود زیبایی جام جهانی را دچار ضرر کرده است. کی روش اما با کلماتی محکم و با رد اینکه او قوانین فوتبال را زیر پا گذاشته در اینباره به دفاع پرداخت: مقابل تیمی مقابل اسپانیا نمی توانید انتظار بازی برابری داشته باشید. بازیکنان من اما هر لحظه آماده این هستند که با ایجاد موقعیت به حریف ضربه بزنند. اسپانیا تیم قدرتمندی است اما هر تیم قدرتمندی می تواند اشتباهاتی بزرگ نیز داشته باشد و این به ما بستگی دارد که چطور از آن استفاده ببریم. من و تیمم به قوانین فوتبال احترام می گذاریم و طبیعی است که مقابل چنین حریفی تدافعی باشیم اما بدون اینکه به احساس مردم و روح فوتبال آسیبی وارد کنیم.

منظور کی روش از آسیب به روح فوتبال همان چیزی است که خود برابر حریفان نه چندان سرشناس آسیایی بارها به آن برخورده بود و اعتراض خود را اعلام کرده بود. حریفانی مثل سوریه و لبنان و قطر و ... که معمولا در تقابل با ایران با وقت کشی و تمارض به مصدومیت جریان بازی را تغییر داده و اعتراض هواداران و بازیکنان را نیز در پی داشتند.تیم ملی ایران را می توان جوجه اردک زشت این مسابقات لقب داد؛ تیمی با آرزوی هشتاد میلیون نفر که طی دیدار اخیر مقابل مراکش و پیش از بازی مقابل اسپانیا شهرهای کازان، سن پترزبورگ و  مسکو را با هواداران پرشور خود کاملا تحت تاثیر قرار داد. تیمی که لبخند آن این روزها تنها با فوتبال شکل می گیرد و می‌خواهد به حضور خود ادامه دهد تا شاید روزی تمام فوتبال دنیا را تحت تاثیر عملکرد خود قرار دهد.

بازیکنان تیم ملی نیز به این بازی کاملا امیدوارند. واکنش آنها نیز به اعتراضات منفی نسبت به بازی دفاعی کاملا مشخص است: بعد از پایان بازی مقابل حریفان و چند سال بعد کسی درباره سبک بازی صحبت نمی کند و همه درباره نتیجه صحبت می کنند. کی روش به بهترین شکل ممکن تاکتیک تیم را مشخص کرده و هیچکس زشت بازی نمی کند و هر کس به بهترین شکل مسوولیت خود را در زمین ایفا می کند.

اکنون ساعاتی به بازی مقابل اسپانیا باقی مانده است. مطمئنا اتفاقی به جز بازی دفاعی و چشم به ضدحملات و همان اشتباهی که کی روش در انتظار آن است رخ نخواهد داد و چه خوب که با نتیجه بازی امروز حتی اگر بدبین باشیم و شکست را در نظر بگیریم کار برای ایران به پایان نرسیده و برای بازی بعدی هم فرصت خواهند داشت تا خود را به اثبات برسانند. هر چند کی روش نیز علیرغم تمام این سبک شمردن‌ها کاملا به بازی امروز امیدوار بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز