خبرگزاری کار ایران

کی‌روش به من وفادار بود؛

اظهارت فرگوسن در مورد سرمربی تیم ملی ایران

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۳۰

کارلوس نزدیک‌ترین کسی بود که در دوران مربیگری‌ام در منچستریونایتد دیدم. کی‌روش جرات انجام هر گونه تعهدی را داشت و بدون انجام کارهای اضافه به نتایج خوبی می‌رسید.

سرمربی پیشین منچستریونایتد از دستیارانی که در موفقیت‌هایش سهیم بوده‌اند، یاد کرده که در این بین نقش کارلوس کی‌روش را پررنگ‌تر از بقیه می‌داند.

به گزارش ایلنا به نقل از گل، سرالکس فرگوسن در بخشی از کتاب «شرح حال» خودش در بخشی از کتاب جدید خود مطالبی را به شرح زیر درباره کی‌روش نوشته است: دستیار عالی

کی‌روش هم یکی دیگر از برجسته‌ترین دستیارانم بود که بسیار هوشمند و دقیق بود. زمانی‌که به دنبال یافتن بازیکنانی از نیم کره‌جنوبی بودم اندی راگزبورگ او را معرفی کرد چون ما به مربی خارج از مرزهای کشورهای اسکاندیناوی نیاز داشتیم که سابقه خوبی داشته باشد و به یک یا ۲ زبان دیگر هم مسلط باشد. اندی، روی کارلوس کی‌روش نظر داشت. کارلوس واقعا مربی فوق‌العاده‌ای بود. او هدایت تیم ملی آفریقای جنوبی(۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲) را به عهده داشت برای همین از کوئینتون فورچون، بازیکن اهل آفریقای‌جنوبی خودم مشورت خواستم و نظر او را جویا شدم. فورچون گفت: کی‌روش عالی است. در هر سطحی که بگوئید او فوق‌العاده است. کوئینتون من را در مورد کی‌روش متقاعد کرد. زمانی‌که کی‌روش در سال ۲۰۰۲ برای گفت‌و‌گو با ما به بریتانیا آمد با لباس ورزشی منتظر او بودم ولی او با لباس خیلی مرتب و شیکی به دیدن من آمد. او همیشه استعداد و نبوغ خاصی داشت. زمانی که به وی پیشنهاد پست کمک‌مربی را دادم، بلافاصله قبول کرد و خیلی تحت تاثیر قرار گرفته بود. بدون در نظر گرفتن جایگاه‌ها کارلوس نزدیک‌ترین کسی بود که در دوران مربیگری‌ام در منچستریونایتد دیدم. کی‌روش جرات انجام هر گونه تعهدی را داشت و بدون انجام کارهای اضافه به نتایج خوبی می‌رسید.

یک روز که برای تعطیلات به جنوب فرانسه رفته بودم کی‌روش به من زنگ زد و گفت: می‌خواهم با شما صحبت کنم ولی نیاز دارم به طور خصوصی با هم گفت‌وگو کنیم. به همین خاطر او به نیس فرانسه سفر کرد و یک تاکسی گرفت و به فرودگاه نیس آمد. ما یک گوشه آرام نشستیم و کارلوس گفت: از رئال‌مادرید یک دعوتنامه همکاری دریافت کرده‌ام.

من هم در پاسخ به صحبت کی‌روش گفتم: باید۲ نکته را بگویم، اول اینکه نمی‌توانی این پیشنهاد را رد کنی، دوم اینکه رئال‌مادرید باشگاه بزرگی است اما ممکن است بیشتر از یک سال در رئال نباشی ولی می‌توانی برای سالیان زیادی در منچستریونایتد بمانی. کی‌روش هم در پاسخ گفت: می‌فهمم اما فکر می‌کنم مربیگری رئال می‌تواند چالشی بزرگ باشد. در پاسخ به کی‌روش گفتم: کارلوس، نمی‌توانم پیشنهاد بدهم که بی‌خیال فرصت به‌دست آمده شوی چون اگر رئال سال بعد به عنوان قهرمانی اروپا برسد خواهی گفت، اوه، باید پیشنهاد رئال را قبول می‌کردم و به این تیم می‌رفتم ولی می‌خواهم این را بدانی که قرار گرفتن در این شرایط، موقعیت کابوس‌واری است.

سه ماه بعد کی‌روش می‌خواست از رئال‌مادرید جدا شود اما به او گفتم این کار غیرممکن است و به اسپانیا سفر کردم و در آپارتمان وی همدیگر را دیدیم. پیام من به کی‌روش این بود: نمی‌توانی در حال حاضر رئال را ترک کنی، باید به کارت در این تیم ادامه بدهی و سال بعد مجددا به من در منچستریونایتد ملحق شو. آن فصل به دنبال دستیار جدیدی نرفتم چون می‌دانستم کارلوس قطعا بازخواهد گشت. در آن فصل با جیمی رایان و میک فلان کار کردم که هر دو دستیاران خوبی بودند ولی دوست نداشتم به کسی قول همکاری بدهم چون با شناختی که از کی‌روش داشتم می‌دانستم که باز خواهد گشت. درست یک هفته پیش از اینکه کی‌روش با من تماس بگیرد و در مورد نازضایتی‌اش از وضعیت موجود در رئال صحبت کند با مارتین یول گفت‌و‌گو داشتم. مارتین هم تحت‌تاثیر پیشنهاد همکاری که به او دادم قرار گرفته بود ولی گفت: صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. من نیاز به کمی زمان دارم تا پاسخ بدهم.

پست دستیار سرمربی همیشه پستی قابل‌توجه و با پرستیژ در منچستریونایتد بوده و برنامه‌های تیم از این پست پایه‌ریزی می‌شد. زمانی‌که کی‌روش در جولای ۲۰۰۸ برای دومین بار اولدترافورد را به منظور هدایت تیم ملی پرتغال ترک کرد، احساس او را درک کردم. کارلوس همیشه به دنبال سرمربیگری تیم ملی کشورش بود. او تمامی کیفیت‌های لازم را داشت تا سرمربی بعدی شیاطین سرخ باشد. شاید او کمی بیش از حد احساسی بود ولی در بین تمام دستیارانی که در منچستریونایتد داشتم، کی‌روش بدون شک بهترین مربی بود. او فردی رک و رو راست بود و گاهی اوقات به اتاق من در باشگاه می‌آمد و می‌گفت از این یا از آن ناراضی هستم.

کی‌روش به من وفادار بود و گاهی پیش من می‌آمد و می‌گفت که نیاز به انجام کارهایی داریم تا پروژه‌های خاص خود را تکمیل کنیم. سپس او جزئیات کار را روی میز مخصوص تشریح می‌کرد. دوست دارم بگویم که کارلوس فوق‌العاده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز