خبرگزاری کار ایران

کاربالو داور دست به جیبی نیست؛

نصیرزاده: تنها ایراد داور ایران و بوسنی اروپایی‌بودن اوست / انتخاب این داور برخلاف رویه فیفا بود

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۰۸۶

ولاسکو جزو داوران معتبر اروپایی است و تنها ایرادش تنها اروپایی بودن اوست، به ویژه که ما هم با یک تیم اروپایی در روز چهارشنبه مسابقه داریم.

رئیس کمیته تدوین و مقررات فدراسیون فوتبال گفت: تنها ایراد داور اسپانیایی بازی ایران و بوسنی اروپایی بودن اوست.

به گزارش ایلنا، هوشنگ نصیرزاده در مورد داور اسپانیایی دیدار بوسنی و ایران گفت: کارلوس ولاسکو کاربالو داور ۴۳ ساله اسپانیایی است که بازی‌های اروپا و انگلیس را هم در همین جام جهانی سوت زده است. او در سال ۲۰۱۴ در لیگ قهرمانان اروپا مسابقه منچستر و بایرن را هم قضاوت کرده، همچنین مسابقاتی مانند گالاتاسرای ترکیه و چلسی و منچستر سیتی و زسکا را هم سوت زده است. ولاسکو در مسابقات مقدماتی جام جهانی هم بازی‌های ایتالیا و بلغارستان و ترکیه و هلند را قضاوت کرده است.

وی افزود: این داور در سال ۲۰۰۸ وارد فهرست فیفا شد و در سال ۲۰۱۱ به عنوان داور الیت اروپایی انتخاب شده است. او متولد شهر مادرید اسپانیاست و شغل اصلی‌اش مهندسی است. تاکنون ۵۴ بازی بین‌المللی را سوت زده که در مجموع ۱۸ پنالتی و ۵ کارت قرمز و ۱۹۹ کارت زرد به بازیکنان نشان داده است. این آمار نشانگر آن است که داور دست به جیبی نیست و بیشتر در زمین مدیریت می‌کند.

نصیرزاده در مورد اروپایی بودن این داور با توجه به دیدار ایران با تیم بوسنی که یک اروپایی است گفت: فیفا در مرحله اول مسابقات جام جهانی معمولا داور را از قاره‌ای خارج از دو تیم مسابقه‌ کننده انتخاب می‌کرد که انتخاب ولاسکوی اسپانیایی برای بازی با بوسنی خلاف رویه فیفا در چند روز اخیر است، البته با توجه به سوابقی که از این داور سراغ داریم باید گفت ولاسکو جزو داوران معتبر اروپایی است و تنها ایرادش تنها اروپایی بودن اوست، به ویژه که ما هم با یک تیم اروپایی در روز چهارشنبه مسابقه داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز