خبرگزاری کار ایران

دفاع ما مقابل بوسنی محک می خورد؛

چراغپور: تیم ایران صاحب طرح و استراتژی بود / نظیر فرانسه بازی کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۲۹۸

واقعیت این است که در دیدار مقابل بوسنی خط دفاعی ما محک خواهند خورد در حالی که در دو دیدار گذشته دفاع تیمی ما مورد ارزیابی قرار گرفته بود.

کارشناس فوتبال ایران گفت: تیم ایران مقابل آرژانتین همانند روشی بازی کرد که فرانسه بازی می‌کند.

به گزارش ایلنا، جلال چراغپور درخصوص شکست تیم‌ملی فوتبال ایران مقابل آرژانتین اظهار داشت: ابتدا از دروازه‌بان تیم شروع می‌کنم که واقعا عملکرد خوبی داشت. حقیقی توانست در کلاس A گلری خود را نشان بدهد و حرکات و اتفاقاتی که معمولا در درون دروازه ایران رخ می‌دهد به وقوع نپیوست. او عملکرد هوشمندانه‌ای داشت و شاید هر کدام از اتفاقاتی که درون دروازه ما به وجود می‌آمد در همان کلاس دروازه‌بانی ما انجام می‌شد گل دریافت می‌کردیم. شاید یکی از دلایلی که توانست عملکرد خوبی داشته باشد این بود که خارج از کشور بازی می‌کند.

وی ادامه داد: وضعیت کلی تیم ما خوب بود، یک اندیشه در فوتبال وجود دارد که می‌گوید با تیم حریف به صورت موازی بازی کن یعنی زمانی که از خط دفاعی به خط حمله می‌روی تیم باز شود و با از دست دادن توپ بار دیگر خطوط دفاعی بسته شود. کی‌روش مدت‌ها طرحی را در نظر گرفته بود که با تیم‌های قدرتمند روبه‌رو شود او برای بازی مقابل تیم‌های قدرتمند طرحی همچون آنجلوتی را انتخاب کرد.

این کارشناس افزود: آنجلوتی می‌گوید تیم در قیف دفاعی جمع شود و پس از اینکه توپ را به دست آورد حمله سه نفره‌ای را سازمان دهد یعنی اینکه بازیکنی که توپ را گرفت به یک بازیکن رابط پاس دهد و او بازیکن فرارکننده را صاحب موقعیت کند. به این نوع روش فوتبالِ حفظ بازی در مقابل می‌گویند در این نوع روش اجازه می‌دهند هر چه تعداد پاس خواست انجام دهد اما اجازه نمی‌دهند پشت سرشان فعالیتی داشته باشند. تیم ایران هم به زیبایی این کار را انجام داد. مردم هم انتظار نداشتند مقابل تیم قدرتمند آرژانتین به غیر از این ظاهر شویم به همین دلیل به دل آنها چسبید.

چراغپور یادآور شد: فرانسه هم اینگونه بازی می‌کند. آنها دفاع ۷ نفره دارند و پس از آن با ۳ نفر به سمت دروازه حریف حمله می‌کنند به هر حال در مرحله گروهی با طرح‌های مختلفی روبه‌رو می‌شویم که بستگی به استراتژی گروه دارد. ما از دیدار مقابل نیجریه بیشتر باز شدیم به این دلیل که آرژانتین مقابل ما ترسی نداشت و به تور ما می‌آمد اما نیجریه آلوده قیف ما نمی‌شد زیرا آنها از ما ترس داشتند.

وی در مورد اینکه چند درصد برای صعود ایران شانس قائل است گفت: به هر حال در فوتبال اتفاقات زیادی می‌افتد. آرژانتین مقابل نیجریه نیازی به برد ندارد و همانطور که می‌گویند سری که درد نمی‌کند را نمی‌بندند با توجه به اینکه تیم‌های آفریقایی هم خشن بازی می‌کنند قطعا آرژانتین به دنبال این است که بازی را اداره کند و به همان گونه‌ای بازی کند که مورد علاقه نیجریه است زیرا این تیم هم با تساوی به هدف خود می‌رسد و می‌تواند به مرحله بعدی صعود کند اما ما از لحاظ بازی‌هایی که برگزار شده روی کاغذ نسبت به بوسنی برتر هستیم. مردم انتظار دارند که نقشه دوم تیم را هم ببینند به هر حال شرایط مقابل تیمی که هم‌ زورمان یا ضعیف‌تر از ما است فرق می‌کند. واقعیت این است که در دیدار مقابل بوسنی خط دفاعی ما محک خواهند خورد در حالی که در دو دیدار گذشته دفاع تیمی ما مورد ارزیابی قرار گرفته بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز