خبرگزاری کار ایران

افتخاری دیگری به نام کارخانه کنسانتره‌سازی فولاد سنگان

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۱۱۹

در سال 98 با تحریم دوباره شرکت فولاد مبارکه، منتظر سالی سخت برای این شرکت در سال 99 بودیم، سالی که با بیماری کرونا آغاز شد و چرخ‌های اقتصادی کشور تا حدودی نگهداشت؛ اما در بین موجی از اخبارهای منفی اقتصادی، شرکت فولاد مبارکه نه تنها از تولید باز نایستاد؛ بلکه مدیران جهادی این شرکت همراه با سربازان جبهه تولید هر روز توانستند رکوردها و افتخارات متعدد ملی و بین المللی را به ارمغان بیاورند.

مرتضی بلوکی: باید یادآور شد: سال‌هاست که شرکت فولاد مبارکه با تحریم دسته پنجه نرم می‌کند؛ آمریکا با تحریم‌های خود فولاد مبارکه را به‌عنوان غول بزرگ اقتصادی ایران مورد هدف قرار داده است، تحریمی که باعث شد این شرکت ۳۸۸۰ قطعه را توسط مهندسان ایرانی بومی سازی کند و صرفه جویی نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان را به ارمغان بیاورد.

حال شرایط کار در زمان کرونا برای صنعتگران حوزه صنایع معدنی سخت شده است، طبق گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید جهانی فولاد خام شامل شمش، محصولات نیمه تمام (شمش، بلوم، اسلب) و فولاد مایع برای ریخته گری- در ماه آوریل در مقایسه با آوریل سال گذشته 13 درصد کاهش یافت و به 137 میلیون تن رسید؛‌ این در حالی است که ارقام‌های تولید فولاد مبارکه حکایت از رشد و بالندگی دارد.

به طوری که تلاشگران ناحیه آهن‌سازی در سال جهش تولید در ادامه عملکرد موفقیت‌آمیز این ناحیه با همت و تلاش مضاعف موفق شدند تولید آهن اسفنجی در مجموع واحدهای احیا مستقیم را به 716 هزار و 500 تن افزایش دهند. در مگامدول‌های احیا مستقیم شهید خرازی نیز رکورد تولید 255 هزار و 700 تن به ثبت رسید. این در حالی است رکورد قبلی تولید آهن اسفنجی در مجموع واحدهای احیا مستقیم را 711 هزار و 500 تن و رکورد پیشین واحد شهید خرازی را 251 هزار و 600 تن و مربوط به فروردین‌ماه سال جاری بود.

همچنین کارکنان بلندهمت و پرتلاش واحدهای آنیلینگ شماره 2، تمپرمیل و قلع‌اندود در ادامه افتخارآفرینی‌های خود در دومین ماه از سال جهش تولید نیز به رکوردهای جدیدی دست یافتند.

این دست از افتخارات در شرکت فولاد مبارکه کم نیست، ‌حال با گذشت 3 ماه از سال جهش تولید، شاهد افتتاح بزرگترین کارخانه کنسانتره‌سازی شرق کشور بودیم. کارخانه کنسانتره‌سازی فولاد سنگان با سرمایه گذاری شرکت فولاد مبارکه بنا شده و در مجموعه بزرگ عسلویه معدنی ایران قرار دارد. در سالی که با نام جهش تولید نامگذاری شده توانست اولین تولید آزمایشی خود را به ثمر برساند و با افتتاح رسمی که انجام شد، تولید کنسانتره سنگ آهن کشور را به میزان ۵ میلیون تن در سال افزایش داد.

در سالی که با سختی بیماری کرونا آغاز شد، این افتخارات را باید به مقام معظم رهبری، جهادگران صنعت و دولت تبریک گفت و از نمایندگان مجلس دهم خواست تا با جدیت از تولیدکنندگان حمایت کنند تا شاهد رونق اقتصادی در پساکرونا باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز