خبرگزاری کار ایران

دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید:

ساخت بزرگترین توربین بادی جهان توسط شرکت آلمانی - اسپانیایی

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۸۶۳

شرکت زیمنس Gamesa بزرگترین توربین بادی فراساحلی ساخت خود را معرفی کرد. این توربین به ظرففیت 14 مگاوات و قطر پره 222 متر طراحی شده است. به گفته مدیر بخش تکنولوژی های فراساحلی این شرکت انتظار می‌رود با توجه به شرایط موجود روند دریافت سفارش برای این محصول جدید به زودی آغاز شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، توربین جدید، این شرکت را در رتبه اول تولید کننده بزرگترین توربین بادی فراساحلی در جهان قرار می دهد. در سال ۲۰۱۸ شرکت جنرال الکتریک توربین ۱۲ مگاواتی Haliade-X را رونمایی کرد که یک سال بعد موفق به دریافت سفارش برای آن شد.

به گفته Shashi Barla تحلیلگر ارشد تکنولوژی بادی و زنجیره تامین در وودمکنزی، به منظور اخذ مجوزهای مربوطه برای این توربین جدید از نسخه ۱۴ مگاواتی  توربین Haliade-X جنرال الکتریک  استفاده شده است ولی توربین جدید مدل   14-222 DD  زیمنس Gamesa قطر پره بیشتری داشته و با برخی تغییرات می توان ظرفیت آن را تا ۱۵ مگاوات افزایش داد.

با توجه به تاخیر در پروژه های ایالات متحده که در آنها از Haliade-X استفاده می شود، انتظار می‌رود هر دو توربین‌های جنرال الکتریک و زیمنس Gamesa،  تقریبا در یک زمان وارد چرخه تولید برق شوند.

شرکت زیمنس Gamesa در نظر دارد نمونه اولیه این توربین ۱۴ مگاواتی  را تا سال ۲۰۲۱ در دانمارک نصب کند. البته در این فاصله با توجه به زمان بالای تولید در این صنعت، ثبت سفارش برای این نوع توربین ها نیز انجام خواهد شد.

شرکت زیمنس Gamesa بزرگترین تولید کننده توربین بادی فراساحلی در جهان بشمار می‌رود و شرکت Vestas در این رتبه بندی در رده دوم قرار دارد. بزرگترین توربین شرکت Vestas دارای ظرفیت ۱۰ مگاوات است.

به گفته تحلیل گر وود مکنزی، اقدام شرکت‌های توربین ساز به منظور افزایش مرحله‌ای ظرفیت محصولات خود ریشه در مسائل تامین مالی و ایجاد اطمینان در میان سرمایه گذاران این پروژه‌ها دارد.  به گفته Rasmussen مدیر تکنولوژی فراساحلی زیمنس Gamesa  در گذشته نیز این شرکت قصد داشت از تولید توربین ۷ مگاواتی به ۱۴ مگاواتی حرکت کند ولیکن روش مرحله به مرحله را انتخاب کرد.

 طراحی و ساخت  توربین‌های جدیدتر و بزرگتر ، مدل های کوچکتر را به سرعت منسوخ نمی‌کند. Rasmussen انتظار دارد نسخه 8 مگاواتی همچنان تا ۱۰ سال آینده مورد استفاده قرار گیرد. بر این اساس توسعه دهندگان بهترین گزینه را برای شرایط ویژه خود انتخاب می‌کنند ، و رویکرد افزایش مرحله‌ای  زیمنس Gamesa آن را با طیف گسترده‌ای از محصولات قابل  فروش تجهیز کرده است.

البته محصول با ظرفیت بیشتر همیشه مطلوب نیست. به عنوان مثال در فرانسه در سال‌های اخیر مسئله آلودگی بصری توربین های بادی موجب شده است که مزرعه‌های بادی فراساحلی با ساحل فاصله بیشتری داشته باشند. توربین‌های ظرفیت بالا می‌تواند برای بهره بردارانی که هزینه نصب بیشتری به دلیل شرایط نامساعد کف دریا و یا فاصله از خشکی دارند جذاب باشد. با این حال توربین های کوچک فرایند نصب و راه اندازی اقتصادی تری دارند.

به گفته Rasmussen تکنولوژی به پیشرفت ادامه می‌دهد ولی این بازار است که به ما می‌گوید چه زمانی این تکنولوژی دیگر صرفه اقتصادی ندارد. از دیدگاه صرفا تکنولوژیکی می‌توان محصولات بسیار عظیمی ساخت ولی مانند کشتی و هواپیما، زمانی فرا می‌رسد که این مقیاس از دیدگاه اقتصادی توجیه ندارد. به عقیده وی هنوز با این شرایط فاصله داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز