خبرگزاری کار ایران

دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید:

پهلوگیری کشتی لوله گذار روسی در نزدیکی محل پروژه نورد استریم 2

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۶۵۴

تصاویر ماهواره‌ای شرکت Planet Labs کشتی را نشان می‌دهد که در مراحل پایانی لوله گذاری خط لوله جنجالی نورد استریم ۲ نقش کلیدی ایفا خواهد کرد. این کشتی به نام Akademik Cherskiy در بندر Mukran واقع در ۳۰۰ کیلومتری شمال برلین در مجاورت انبار لوله ها و یک کشتی روسیه دیگر لنگر انداخته است.

به گزارش ایلنا،‌ این کشتی در ماه فوریه از دریای ژاپن و قبل از همه گیری بیماری کرونا در اروپا به راه افتاد. همزمان با حرکت کشتی در اقیانوس آرام و شاخ آفریقا و دریای بالتیک، تلفات بیماری کرونا از ۹۰۴ نفر در نهم فوریه به ۲۸۷ هزار نفر رسید. همزمان با این حوادث قیمت گاز طبیعی در اروپا ۴۰ درصد کاهش یافت.

مقامات شرکت Nord Stream 2 AG قصد دارند کار لوله گذاری زیر دریایی را به اتمام برساند. این خط لوله به منظور افزایش حجم گاز طبیعی وارداتی از روسیه به هاب  تولیدی اروپا (کشور آلمان) طراحی شده است . با این حال ایالات متحده قصد دارد  جلوی تکمیل شدن این خط لوله را بگیرد چرا که اعتقاد دارد با افزایش حجم واردات گاز روسیه به اروپا تاثیرگذاری سیاسی روسیه بر کشورهای عضو اتحادیه اروپا افزایش می‌یابد.

شرکت  Nord Stream 2 AG در جستجوی راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا است که  کار ساخت خط لوله را متوقف کرده است. اقدامات اولیه برای ادامه ساخت این خط لوله با واکنش منفی سیاستمداران آمریکایی روبرو شده است.

 سناتور جمهوری خواه تد کروز در گفت‌وگو با نشریه آتلانتیک اظهار کرد: تحریم‌ها بر خط لوله نورد استریم ۲ توسط کل حاکمیت آمریکا شدند و هیچ راهی برای کاهش این تحریم ها وجود ندارد. در صورتی که شرکت گازپروم از این  کشتی برای تکمیل خط لوله نورد استریم ۲ استفاده کند رئیس جمهور آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه این شرکت اعمال خواهد کرد. براین اساس مقامات این شرکت قادر نخواهند بود به ایالات متحده سفر کنند و همه دارایی های آنها در آمریکا مسدود خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز