خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس صنعت خودرو تأکید کرد:

مدیریت صحیح سایپا بر روند تولید خودرو

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۵۲۰

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: سایپا با توجه به افزایش تیراژ محصولات خود در چندماه اخیر، توانست به درستی روند تولید را مدیریت کند.

به گزارش ایلنا، امیرحسن کاکایی افزود: صنعت خودرو دچار چالش جدی است و برای کاهش تبعات تحریم‌ها باید از ابتدای سال گذشته برنامه‌هایی اجرا می‌شد که متأسفانه با ایجاد موانع بر سر راه تولید، چالش‌های بسیار زیادی به آن تحمیل شد.

وی افزود: اعمال قیمت‌گذاری غلط دستوری، در کنار وجود موانع فراوان در زمینه تأمین نقدینگی، خرید مواد اولیه و قطعات، افزایش نرخ ارز و رشد هزینه‌های تولید، هزاران میلیاردتومان زیان برای خودروسازان داخلی به‌بار آورد.

به گفته وی خودروسازان و به‌طور خاص، گروه سایپا با مشکلات نقدینگی جدی روبه‌رو است و برخی دخالت‌های بیرونی و اعمال سلیقه‌ها نیز، این صنعت را تحت فشار زیادی گذاشته است.

کاکایی افزود: با توجه به شرایط حاضر در صنعت خودرو، انتظار می‌رفت روند تولید در خودروسازان داخلی با مشکلات زیادی مواجه شود اما سایپا با تولید روزانه بیش از دو هزار و 500 دستگاه در خردادماه، توانست شرایط دشوار کنونی را به‌خوبی مدیریت کند.

این کارشناس صنعت خودرو با بیان این‌که سیر صعودی تولید خودرو نشان می‌دهد خودروسازان و قطعه‌سازان حداکثر توان خود را در شرایط سخت فعلی به‌کار گرفته‌اند تا چرخه تولید ادامه یابد، گفت: تأمین برخی قطعات و مواد اولیه به خارج از کشور وابسته است و همین امر خودروسازان را با مشکل وجود محصولات دارای کسری قطعه روبه‌رو ساخته است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: اختصاص ارز مورد نیاز خرید قطعات خارجی و مواد اولیه از سوی دولت به قطعه‌سازان هنوز محقق نشده که این امر فشار مالی زیادی را به این صنعت وارد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز