خبرگزاری کار ایران

ابلاغ سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی وزارت صنعت معدن و تجارت

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۳۴۰

برنامه های اجرایی و سیاست های کلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 98 که پیش از این تدوین شده بود با تاکید بررونق تولید به سازمان های استانی ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا ، با توجه به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و قانون برنامه ششم توسعه؛ برنامه ها و دستوالعمل های اجرایی به استان ها ابلاغ وسازمان های استانی صنعت، معدن و تجارت ملزم به اجرای این برنامه ها در سال 98 شدند.

برگزاری کارگاه های آموزشی مرتبط با فعالیت های صنعت، معدن و تجارت، پشتیبانی از تولید مواد معدنی دارای ارزش افزوده بالا با صدور مجوزهای معدنی،توسعه فناوری و شرکت های توسعه بنیان با تغییر رویکرد از مونتاژ به نوآوری از جمله برنامه های تعیین شده در این وزارتخانه درسال98 خواهد بود.

رضا رحمانی ، وزیر صنعت و معدن و تجارت در نامه ابلاغیه خود به مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری، تامین منابع مالی و توسعه سرمایه گذاری، توسعه تولید و تعمق در ساخت داخل، توسعه صادرات غیر نفتی و بهبود فضای کسب و کار به عنوان هدف گذاری های این وزارتخانه و اجرا آنها توسط سازمان های استانی تاکید کرده است.

براساس این هدف هزارو 21 پروانه اکتشاف در سال 97 صادرشده است که در سال 98 به هزارو 92 پروانه خواهد رسید.

بیش از 630 پروانه بهره برداری از معادن تاپایان سال 97 صادر شده است که قرار است در سال 98 به 705 پروانه افزایش یابد.

بیش از 16 میلیارد و 340 هزار ریال در سال 97 در معادن سرمایه گذاری شده است که دری سال 98 به 17 میلیاردو 320 هزار ریال خواهد رسید.

همچنین براساس هدف گذاری های تدوین شده قرار است در سال 98 بیش از 262 پروانه واحد های تحقیق و توسعه صادر شود و ایجادو توسعه فروشگاه های بزرگ زنجیره ای به 273 واحد برسد.

بیش از 36 هزار و 500 واحد صنفی در سال 98 به صندوق مکانیزه فروش تجهیز می شوند همچنین میزان جذب سرمایه گذاران خارجی از هزارو 101 میلیون دلار ارزش به هزارو 180 افزایش خواهد یافت.

از ابتدا تا پایان سال 98 بیش از 3 میلیون 355 هزار بازرسی هدفمند از بنگاه های اقتصادی انجام خواهد شد و همچنین بیش از 328 پروانه بهره برداری واحد خدمات مهندسی صادر خواهد شد.

براساس این هدف گذاری ها 13 هزارو 100 واحئ تولیدی در راستای حمایت از واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی خواهد شد

در سال 98 بیش از یک میلیون 943 هزار ساعت دوره آموزشی و بیش از 660 نمایشگاه داخلی و بین المللی برگزار خواهد شد.

در سال 98 ارزش صادرات غیر نفتی تا 61 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

بر اساس تدوین برنامه ها وسیاست های کلی وزارت صنعت و معدن و تجارت، سازمان های استانی موظف هستند که گزارش ماهیانه خود را در رسیدن به این هدف گذاری ها به دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی ارائه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز