خبرگزاری کار ایران

افزایش 15 درصدی صادرات محصولات صنعتی و معدنی

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۷۲۱

مدیر کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در حالیکه میزان کل صادرات 10 ماهه سال 97 (بدون احتساب میعانات گازی) در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 11 درصدی را نشان می دهد، صادرات محصولات صنعتی و معدنی(بدون احتساب میعانات گازی) نزدیک به 15 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا از سازمان توسعه تجارت ایران، مسعود کمالی اردکانی با اعلام این خبر اظهار داشت: صادرات کالاهای صنعتی و معدنی (به غیر از میعانات گازی) طی 10 ماهه سال جاری به رقمی بالغ بر 26 میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود: در مدت مذکور در گروه محصولات پتروشیمیایی، محصولات پتروشیمی با 12.3 میلیارد دلار و 25 درصد رشد، محصولات پایه نفتی شامل قیر و روغن‌های صنعتی با حدود 2میلیارد دلار و 10 درصد رشد و محصولات شیمیایی و پلیمری نیز با حدود 1.9 میلیارد دلار صادرات،13 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده اند.

کمالی اردکانی در خصوص صادرات کالاهای گروه معدن گفت: مواد معدنی و صنایع فلزی شامل سنگ آهن، فولاد، فلزات رنگین و لوله و پروفیل 5 میلیارد دلار صادرات داشته است. همچنین صادرات صنایع غیر فلزی شامل سیمان، کاشی، سنگ‌های تزئینی و دیگر اقلام این گروه نیز با 1.6 میلیارد دلار صادرات، رشد 4 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهند.

مدیر کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی، ضمن اشاره به رشد صادرات برخی از اقلام مهم صنعتی بیان کرد: صادرات لوازم خانگی انرژی بر و غیر انرژی بر به ارزش 400 میلیون دلار با 15 درصد رشد همراه بوده است، محصولات نساجی و پوشاک با 7 درصد رشد به رقمی حدود 390 میلیون دلار رسیده و همچنین صادرات فرش ماشینی و موکت با 19 درصد رشد به رقمی بالغ بر 370 میلون دلار رسیده است.

گفتنی است، بازارهای اصلی محصولات صنعتی و معدنی عمدتاً کشورهای همسایه و عمدتاً کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، آذربایجان، ترکیه، هند، چین و اندونزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز