خبرگزاری کار ایران

پرورش سالانه یک میلیون و 200 هزار تن ماهی و میگو در کشور

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۷۲۸

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: در حال حاضر سالانه یک میلیون و 200 هزار تن ماهی و میگو در کشور پرورش و استحصال می‌شود.

به گزارش ایلناو به نقل از سازمان شیلات کشور، نبی الله خون میرزایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران در حاشیه جشنواره طبخ آبزیان استان البرز که در ماهی سرای کرج برگزار شد، گفت: 725 هزار تن از این تولیدات از طریق صید و مابقی با پرورش آبزی به دست می‌آید.

وی بیان داشت: طبق برنامه‌ریزی قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه میزان تولید و صید آبزیان کشور به یک میلیون و 500 هزار تن برسد.

خون میرزایی گفت: روند تولیدات آبزی کشور مطابق با الگو و شاخص جهانی با سرعت خاصی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: اکنون صید در منابع آب‌های ساحلی کشور با محدودیت‌هایی روبرو است که نمی‌توان بیش از آن از این منابع برداشت و مجوز صید صادر کرد.

رئیس سازمان شیلات کشور بیان داشت: مطالعه صید فراساحل از اقیانوس هند و خارج از محدوده ساحلی کشور که بیشتر فانوس ماهیان هستند، انجام شده است.

خون میرزایی افزود: عمده رویکرد افزایش تولیدات شیلاتی در آبزی‌پروری است که پرورش گونه‌های مختلف سردابی، گرمابی، میگو و... است.

رئیس سازمان شیلات کشور گفت: در پیوست حکمی که رئیس جمهوری به وزیر جهاد کشاورزی دادند تکالیفی مشخص کردند که ما اولویت‌های عمومی و به خصوص اولویت اختصاصی پیوست این حکم را مدنظر داریم و در جهت‌گیری تولید آن‌ها را عملی خواهیم کرد.

خون میرزایی بیان داشت: برای حمایت از آبزی پروری در عرصه فنی، اعتباری، تسهیلاتی و سهولت صادرات راهکارهای مناسبی داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز