خبرگزاری کار ایران

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح های کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با دستور رئیس جمهور

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۰۶۲

۸ طرح کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با حضور وزیر جهاد کشاورزی و با دستور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح های کشاورزی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در این سفر از فعالیت های کشاورزی بازدید و ضمن دیدار با تولیدکنندگان، بهره‌برداران و بررسی مشکلات آنان، تعدادی از پروژه‌ها و طرح ها با دستور حضرتعالی افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که یکی از حیاتی ترین پروژه های آب و خاک کشور در سطح ۴۶ هزار هکتار از دشت سیستان در حال اجرا می باشد،گفت: این طرح ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ۱۴ ایستگاه پمپاژ آن ۱۰۰ درصد به پایان رسیده، خطوط اصلی ۲۵ کیلومتر لوله فولادی و GRP و خطوط فرعی ۳۰۹ کیلومتر لوله GRP و ۱۵۲۰ کیلومتر لوله پلی اتیلن اجرا شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که بهره برداری از ۱۰ هزار هکتار این طرح بزودی آغاز و عملیات کل طرح تا سال ۹۸ پایان یابد.

حجتی خاطرنشان کرد:در این سفر تعداد ۶۲۷ پروژه در زیربخش های آب و خاک، باغبانی، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، دام و طیور و آبزی‌پروری و تنظیم بازار محصولات کشاورزی با اعتباری معادل ۹۵ میلیارد تومان از محل منابع عمومی و تسهیلات بانکی با اشتغالزایی ۵۱۹۹ نفر و ۳۹۳۰ خانوار بهره بردار در سطح استان به بهره‌برداری می رسد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که ۱۴۲ پروژه سیستم آبیاری تحت فشار در سطح ۴۰۷۹ هکتار با اعتبار ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توسط حضرتعالی افتتاح خواهد شد،یادآور شد که با افتتاح این پروژه ها،سطح اراضی متاثر از شبکه‌های آبیاری تحت فشار در استان (بلوچستان) به حدود ۳۳۰۰۰ هکتار افزایش می‌یابد.

حجتی، پروژه مرغ تخمگذار با ظرفیت ۲۴۰ هزار قطعه در شهر زاهدان و پروژه مرغ مادر به ظرفیت ۵۰ هزار قطعه را از دیگر پروژه های افتتاحی استان اعلام کرد و گفت:در مجموع تعداد ۱۹ واحد مرغ گوشتی به ظرفیت ۵۱۳ هزار قطعه در دوره با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح این پروژه ها، ظرفیت تولید گوشت مرغ استان از ۲۲ هزار تن در سال ۹۲ به ۴۶ هزار تن افزایش خواهد یافت.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که ساماندهی مالکیت و سنددار شدن اراضی کشاورزی دشت سیستان در سطح ۲۰۰ هزار هکتار کامل شده است،عنوان کرد:از یک ماه پیش صدور و تحویل اسناد تک برگی آغاز شده که تا پایان سال کلیه اسناد تحویل می‌شود و در بلوچستان هم عملیات اجرایی این طرح شروع شده است.

حجتی با اشاره به پروژهای قابل کلنگ زنی کشاورزی در این سفر اظهار داشت: عملیات اجرائی بزرگترین مجتمع زنجیره شترمرغ کشور در زمینی به مساحت ۷۳ هکتار به ظرفیت ۲۴ هزار قطعه شامل مولد و پرواری در منطقه آزاد چابهار برای فعالیت همگانی ۱۰ هزار خانوار روستایی با اعتبار ۷۷ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی آغاز می شود.

وی افزود:این مجتمع،جوجه های شترمرغ و تغذیه آنها را در اختیار ۱۰ هزار خانوار روستایی قرار می دهد و همچنین با راه اندازی صنایع تبدیلی شترمرغ که همه صادراتی است به اشتغال،تولید و افزایش درآمد روستاییان کمک می کند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اقلیم مناسب استان برای تولید گیاهان گلخانه ای و گرمسیری از شروع عملیات اجرایی طرح ایجاد گلخانه یک هزار هکتاری با مشارکت شرکت آلمانی خبر داد و گفت:در این طرح که با سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری اجرا می شود، با استفاده از تکنولوژی آب شیرین کن و تامین برق از انرژی خورشیدی و با تلفیق آب دریا و آبی که دولت در اختیار قرار می دهد،محصولات گلخانه ای تولید خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: عملیات اجرائی یک واحد کارخانه جوجه کشی به ظرفیت یک میلیون عدد تخم مرغ در دوره با اعتبار ۶ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در شهرستان خاش نیز با فرمان حضرتعالی آغاز می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز