خبرگزاری کار ایران

همزمان با برنامه تکمیل اکتشاف خور و بیابانک صورت گرفت

انعقاد قرارداد مشاوره برای احداث پارک شیمیایی در خور و بیابانک و چابهار

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۴۱۱

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از انعقاد قرارداد مشاوره برای احداث پارک شیمیایی در مناطق خور و بیابانک و چابهار خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، وجیه ا... جعفری با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به اهمیت ذخایر املاح تبخیری و مواد شیمیایی حاصل از آن در کشور به ویژه ترکیبات استراتژیک پتاسیم و نیز نظر مساعد رئیس هیات عامل ایمیدرو برای بالفعل کردن حداکثری پتانسیل های بالقوه در این حوزه، طرح امکان سنجی احداث پارک شیمیایی و تکمیل اکتشافات در 2 منطقهخور و بیابانک و چابهار در کمیته سرمایه گذاری شهریور 96، مصوب و مراحل اخذ مشاور ذیصلاح و شروع عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی شرکت های مشاور بین المللی از نظر مسائل فنی و اقتصادی، شرکت جِی او سی تکنیکال اینجینرینگ (JOC Technical Engineering) از کشور چین برای فرصت سنجی و تعیین نقشه راه آینده برای دستیابی به اهداف مصوبه کمیته سرمایه گذاری ایمیدرو انتخاب و قرارداد مشاوره با آن منعقد شد.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خاطرنشان کرد: چندی پیش، هیات کارشناسی از شرکت یاد شده از 2 سایت خور و بیابانک و چابهار بازدید کرد و قرار شد گزارش مقدماتی بازدید در اسرع وقت ارائه و گزارش نهایی با موضوع مطالعه فرصت ها و تعیین نقشه راه حوزه املاح تبخیری در این مناطق تهیه شود.

وی افزود: در حال حاضر، مراحل اداری ثبت اولیه پهنه اکتشافی به وسعت حدود یک هزار کیلومتر مربع در منطقه چابهار انجام شده و مراحل اداری افزایش وسعت پهنه به 16 هزار کیلومتر مربع در دست اقدام است. همچنین گزارش 3 ماهه نخست طرح چابهار شامل جمع آوری اطلاعات منطقه و تهیه بانک اطلاعاتی به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان ارائه شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز