خبرگزاری کار ایران

برگزاری سومین سمپوزیوم ملی هشدار مصرف آنتی بیوتیک‌ها در کرج

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۲۴۰

سومین سمپوزیوم کشوری با موضوعیت هشدار مصرف آنتی بیوتیکها و با حضور مسئولان کشوری ، مسئولان استانی و برخی چهره های شاخص دامپزشکی در محل سالن همایش های موسسه رازی کرج برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم علی اصغر شریفی مدیر کل دامپزشکی استان البرز ضمن تبریک هفته دامپزشکی و خیر مقدم به حاضرین در این مراسم اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته دامپزشکی و نکوداشت فعالان عرصه سلامت و بهداشت، با همت سازمان دامپزشکی کشور و همکاری اداره کل دامپزشکی استان البرز سومین سمپوزیوم کشوری هشدار مصرف آنتی بیوتیکها در آخرین روز از هفته دامپزشکی برگزار شد.

وی با اشاره به وجود تعداد زیادی کارخانجات تولیدی داروهای دامی و واکسن سازی در البرز و رتبه اول کشوری تولیدات دارویی افزود : هدف از برگزاری این سمپوزیوم آشنا سازی تمامی گروههای مرتبط با حوزه بهداشت و سلامت در خصوص استفاده صحیح از آنتی بیوتیکها و داروهای دامی است تا بتوانیم فرآورده های سالم غذایی داشته باشیم و به تبع آن جامعه انسانی نیز از سلامت کامل برخوردار باشد.

در ادامه این مراسم مرادی مدیریت شرکت فن آوری زیستی طبیعت گرا  به عنوان حامی این مراسم سخنانی در خصوص پروبیوتیکها و تاثیرات آن در افزایش بازدهی محصولات غذایی توضیحاتی ارائه نمود.

گفتنی است؛ در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ارجمند مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ضمن تقدیر از برگزاری این مراسم بر لزوم حفظ سلامت دام و طیور و استفاده از داروهای مناسب تحت نظارتهای دامپزشکی تاکید نموده و گفت: دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی در راستای اهداف مشترکی گام برمیدارند و آن چیزی نسیت جز افزایش بهره وری تولیدات کشاورزی و دامی و محصولات غذایی سالم و امیدواریم برگزاری چنین همایش هایی باعث افزایش آگاهی بهره برداران شود.

لامعی معاون برنامه ریزی و پشتیبانی سازمان نظام دامپزشکی کشور طی سخنانی گفت: در ایران نمیتوان از حاکمیت انتظار داشت به تنهایی  تمام حلقه های زنجیره دارویی از تولید تا مصرف را کنترل کند.

وی مصرف بی رویه و خودسرانه آنتی بیوتیک در جمعیت انسانی ، عدم رعایت ضوابط مصرف و یا تجویز آنتی بیوتیک ها را ازجمله مواد مذکور مطرح کرد و افزود: مسائل مختلفی در حوزه انسانی مطرح است که بسیاری از مشکلات به بعد فرهنگ باز می گردد. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز