خبرگزاری کار ایران

تسهیلات صادرات کالاهای صنعتی و معدنی ازمحل صندوق توسعه ملی مناطق برخوردار

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۴۴۴

بانک توسعه صادرات برای تامین سرمایه در گردش صادرات کالاهای صنعتی و معدنی واقع در مناطق برخوردار از محل منابع صندوق توسعه ملی تسهیلات پرداخت می کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، قرارداد اخیر این بانک وصندوق توسعه ملی بابت اعطای این نوع تسهیلات به مبلغ سه هزار میلیارد ریال بوده و از هشتم مردادماه سال جاری به مدت دوسال قابل اجرا خواهد بود.

سقف اعطای تسهیلات سرمایه درگردش برای اشخاص حقیقی پنجاه میلیارد ریال وبرای اشخاص حقوقی چهارصد میلیاردریال تعیین می شود.

نرخ سود تسهیلات پرداختی به متقاضیان از محل این سپرده 11 درصد است و سقف اعطای تسهیلات سرمایه در گردش برای اشخاص حقوقی 400 میلیارد ریال و برای اشخاص حقیقی 50 میلیارد ریال تعیین شده است.

براساس این گزارش، اعطای تسهیلات به اشخاص حقوقی مجاز، مشروط به آن است که نسبت حقوق صاحبان سهام به مجموع دارایی های شرکت (نسبت مالکانه) در زمان تسلیم درخواست به بانک و در هرمقطع زمانی از بیست درصد(20%) کمتر نباشد.

اشخاص مجاز برای بهره مندی از تسهیلات یاد شده شامل اشخاص حقیقی، اشخاص حقوقی خصوصی و تعاونی و بنگاه‌های اقتصادی وابسته به موسسات عمومی غیردولتی هستند.

موسسات و شرکت هایی که اکثریت مطلق سهام آنها متعلق به موسسات عمومی و عام المنفعه نظیر موقوفات، صندوق های بیمه ای و بازنشستگی و موسسات خیریه عمومی است در حکم موسسات و شرکت های متعلق به نهادهای عمومی غیردولتی هستند.

همچنین پرداخت تسهیلات به موسسات و شرکت هایی مجاز است که حداقل هشتاد درصد سهام یا سهم الشرکه آنها مستقیم و یا با واسطه اشخاص حقوقی متعلق به اشخاص حقیقی باشد.

از سوی دیگر پرداخت تسهیلات به اشخاص حقوقی و بنگاه های اقتصادی که صرف نظر از نوع مالکیت، بیش از بیست درصد اعضاء هیات مدیره آنها توسط مقامات دولتی تعیین می شوند، انجام نمی پذیرد.

موسسات و شرکت هایی که به صورت مشترک با سرمایه گذاران خارجی فعالیت می کنند ، مشمول دریافت این تسهیلات خواهند بود.

این بانک برای تحقق رسالت حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی کشور و اختصاص منابع ارزان قیمت به صادرکنندگان، از سال 1391 اقدام به انعقاد قراردادهای عاملیت و سپرده‌گذاری ریالی و ارزی با صندوق توسعه ملی اقدام کرده است..

برای آگاهی از انواع تسهیلات قابل پرداخت از محل منابع صندوق توسعه ملی روی این لینک کلیک کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز