خبرگزاری کار ایران

تولید 80 درصدی سموم کشاورزی در ایران

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۸۳۸

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: هم اکنون 80 درصد از سموم مورد نیاز بخش کشاورزی در ایران تولید می شود.

به گزارش ایلنا، محمدعلی باغستانی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد: هم اکنون 80 درصد از سموم مورد نیاز بخش کشاورزی در ایران تولید می شود و تمام این سموم به همراه سموم وارداتی براساس شاخص های مورد نظر فائو از سوی حفظ نباتات بررسی و اگر سموم تایید شد اجازه مصرف به کشاورزان داده می شود.

وی در خصوص جایگزین کردن طرح بیولوژیک به جای دفع آفات با سموم شیمیایی نیز گفت: در این زمینه ایران گام های بلندی برداشته است و سالانه 200 هزار هکتار مبارزه بیولوژیک با آفات در مزارع و باغات کشور انجام می شود.

به گفته وی، سیاست این سازمان روند کاهش سموم شیمیایی برای محصولات تازه خوری و محصولات گلخانه ای است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور تصریح کرد: امسال طرح مقابله با آفت سن در بیش از 2 میلیون هکتار از مزارع ایران اجرا شد و این آفت در مزارع کشور کنترل شد.

باغستانی در خصوص احتمال طغیان آفت ملخ در مزارع و کشتزارها نیز افزود: مبارزه با ملخ از وظایف دولت است و در این زمینه امسال نیز این سازمان طرح مبارزه با آفت عمومی ملخ را اجرا کرد.

به گفته وی، سالانه بین 150 تا 200 هزار هکتار مبارزه با آفت عمومی ملخ در کشور انجام می شود و هیچ مشکلی برای اراضی کشت در خصوص آفت ملخ ایجاد نشد.

باغستانی یادآور شد: کارشناسان سازمان حفظ نباتات ایران به دلیل بحث صدور گواهی و رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه محصولات کشاورزی در مبادی ورودی و خروجی های کشور حضور دارند، به همین دلیل محصول کشاورزی ایران تاکنون بازگشت نشده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز