خبرگزاری کار ایران

بومی‌سازی تکنولوژی ساز و ساخت خشک در ایران

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۵۸۹

وجود منابع فراوان انرژی در کشور و ارزان قیمت بودن آن باعث شده تا در اکثر موارد مصرف انرژی به صورت بی رویه ای افزایش یابد و به مقدار قابل توجهی اتلاف انرژی داشته باشیم استفاده از تکنولوژی و فناوری های روز می تواند در این مهم نقش به سزایی را در صرفه جویی و جلوگیری از اتلاف انرژی ایفا کند.

به گزارش ایلنا؛ در حوزه ساخت و ساز های شهری هر روزه شاهد اتلاف منابع به صورت گسترده ای هستیم که در صورت عدم کنترل ونظارت می تواند عواقب ناگواری را برای زمین و منابع انرژی در برداشته باشد. امروزه تکنولوژی های روز در صنعت ساختمان به صورت جهانی گسترش پیدا کرده است و موفقیت های چشم گیری را نیز به دنبال داشته است  از جمله کشورهای پیش رو در این حوزه  می توان به کشورآلمان اشاره کرد.

تکنولوژی ساخت و ساز خشک یکی از مهمترین روش ها برای جلوگیری از اتلاف انرژی در حوزه ساخت و ساز است و بیش از 80 سال است که مجموعه کناف در صنایع ساختمانی در زمره یکی از پیشرفته ترین شرکتهای بین المللی است و همیشه در برخورد با موانع و مشکلات و گذر موفقیت آمیز از آنها قابلیت خود را نشان داده است.

اما از جمله مزایای سیستم های این مجموعه می توان به بومی سازی و طراحی پروژه های ایمن در برابر زلزله، مقاوم سازی ساختمان در برابر حریق، بهینه سازی مصرف انرژی(حداقل مصرف مصالح و انرژی در حین ساخت و بهره برداری)، ارتقا کیفیت زندگی و آسایش مصرف کنندگان، سبک سازی و صنعتی سازی در صنعت ساختمان اشاره کرد.

همچنین ، بومی سازی تکنولوژی توسط کناف ایران، ترویج فرهنگ ساخت و ساز با سیستم های استاندارد توسط متخصصین، استانداردهای ملی سیستم ساخت وساز خشک با مشارکت کمیته های تخصصی مربوطه در سازمان ملی استاندارد و مرکز تحقیقات، صادرات محصولات به کشورهای همجوار، جلوگیری از واردات بی رویه محصولات غیر استاندارد و خودکفایی در تولید محصولات ساخت و ساز خشک از جمله سیاست های کلی این مجموعه تولیدی در ایران محسوب می شود؛ بومی سازی این تکنولوژی درایران بستر ساز اشتغال برای بیش از یک میلیون نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده و در عین حال این واحد صادرکننده نمونه با ظرفیت تولید سالانه بیش از سی و پنج میلیون مترمربع انواع صفحات روکش دار گچی، به عنوان اولین و بزرگترین تولیدکننده سیستم هاى ساخت و ساز خشک در ایران به شمار مى رود.

گفتنی است؛ شرکت کناف در حال حاضر با در اختیار داشتن بیش از صد واحد تولیدی در سراسر جهان و تولید بیش از 50 نوع محصول در ایران قابلیت خدمات رسانی هر چه بیشتر به مشتریان را  افزایش داده است. این مجموعه  به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای بین المللی در صنایع ساختمانی شناخته می شود و رسیدن به این جایگاه ممتاز، بدون تلاش مستمر و تعهد وظیفه نسبت به نوآوری، کاربری فن آوریهای جدید و خلاقیت مداوم در تولید محصولات جدید و ارائه سیستمهای ساختمانی پیشرفته، امکان پذیر نیست.

درحال حاضر بیش از ۹۰درصد ساختمان سازی ها در کشورهای پیشرفته جهان با استفاده از سیستم‌های ساخت وسازخشک است که این فناوری با همکاری کناف آلمان  وارد کشور شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز