خبرگزاری کار ایران

افزایش 5 میلیون تنی ظرفیت فرآوری ماده خام کشاورزی تا پایان سال 95

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۱۳۶

مدیر کل دفتر صنایع تبدیلی و تکمیلی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: تا پایان آبان ماه امسال سه میلیون تن به ظرفیت فرآوری ماده خام در واحدهای تولیدی اضافه شده است.

به گزارش ایلنا، چنگیز اسفندیاری پیش بینی کرد که در صورت تامین اعتبار ظرفیت فرآوری ماده خام کشاورزی تا پایان سال جاری به پنج میلیون تن برسد.

وی افزود: با افزایش پنج میلیون تن ظرفیت فرآوری ماده خام کشاورزی در واحد تولیدی و صنایع تبدیلی و تکمیلی، میزان محصولاتی که قابلیت فرآوری دارند به 47 میلیون تن می رسد.

اسفندیاری افزایش فرآوری در قطب های تولیدی به ویژه در مناطق روستایی، افزایش ظرفیت واحدهای نیمه فعال، بازسازی و نوسازی واحدهای فرسوده و توسعه زنجیره های تولید و شبکه ها به ویژه در هشت محصول مانند خرما، کشمش، زعفران، مرکبات، کیوی، سیب زمینی و محصولات گلخانه ای را از رویکرد های مهم وزارت جهادکشاورزی در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی برشمرد.

وی اظهار داشت: بر اساس رویکرد وزارتخانه هر سال باید واحدها و صنایع فرآوری در حد 10 درصد بازسازی و نوسازی شوند.

مدیر کل دفتر صنایع تبدیلی و تکمیلی وزارت جهاد کشاورزی، بازسازی و نوسازی شالیکوبی ها را یکی از محورهای تمرکز وزارتخانه دانست و تصریح کرد: با اجرای برنامه های وزارت جهاد کشاورزی ظرف سه سال اخیر 600 واحد شالیکوبی بازسازی شده است.

وی ادامه داد: از مجموع واحدهای شالیکوبی بازسازی شده 300 واحد در استان گیلان، 205 واحد در مازندران و مابقی در سایر استان ها بوده است.

اسفندیاری با بیان این که واحدهای شالیکوبی از محل کمک های فنی و اعتباری بازسازی شده اند، گفت: بازسازی و نوسازی این واحدها منجر به کاهش 10 تا 15 درصد شکستگی و کاهش 5 درصدی ضایعات برنج شده است.

وی ظرفیت اسمی کل 600 واحد بازسازی شده را یک میلیون تن اعلام کرد.

مدیر کل دفتر صنایع تبدیکی و تکمیلی کشاورزی افزود: به هر واحد شالیکوبی برای بازسازی و نوسازی 300 میلیون تومان تسهیلات بانکی پرداخت شد.

وی در ادامه درباره میزان تسهیلات بانکی پرداختی برای احداث و تکمیل واحدها و صنایع فرآوری کشاورزی اذعان داشت: از فروردین تا آبان ماه سال جاری 370 میلیارد تومان در قالب سرمایه ثابت به منظور احداث و تکمیل صنایع فرآوری و 300 میلیارد تومان برای خرید ماده اولیه فرآوری پرداخت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز