خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌کند:

صادرات محصولات دانش بنیان ایران ناسیونال به ارمنستان و ازبکستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۴۰۶

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ناسیونال ایران گفت: در سال 1402 در بخش توسعه محصولات و افزایش بومی سازی رشد خوبی داشته‌ایم اما متاسفانه به دلیل مشکلات ارزی، کمبود مواد اولیه و تورم، در زمینه رشد تولید چندان موفق نبوده‌ و با کاهش قدرت خرید مردم، تولیدات ما نیز کاهش یافت.

کاهش تولید

شاهین علی‌محمدی در گفتگو با ایلنا از کاهش 10 درصدی تولیدات مجموعه خود خبر داد و افزود: علی رغم پیش بینی رشد 20 درصدی تولید در سال جاری، به علت سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی، عدم تخصیص ارز و کاهش قدرت مردم، میزان تولیدات ما نسبت به سال 1401 کاهش یافت. با این حال هیچ برنامه‌ای برای کاهش یا تعدیل نیرو نداشته و شرکت همچنان با تعداد 800 نفر پرسنل به کار خود ادامه می‌دهد. بنابراین امیدواریم در سال 1403 سیاست‌های بانک مرکزی تغییر کرده و میزان ارز مورد نیاز شرکت‌ها تامین شود تا در آینده شاهد رشد تولید و جبران مافات باشیم.

 

محصولات دانش بنیان

علی‌محمدی ادامه داد:  با توجه به قراردادی که با چندین شرکت دانش بنیان منعقد کرده‌ایم که همه فعالان و بنیانگذاران آن فارغ التحصیل دانشگاه شریف بوده‌اند، دستاوردهای بسیار خوبی در زمینه دانش بنیان رسیده‌ و 4 محصول از جمله بخاری، پنکه، زودپز و پلوپز را به تولید انبوه رسانده‌ایم. همچنین طی قراردادهای منعقد شده با کشورهای ارمنستان و ازبکستان برای صادرات این محصولات هوشمند اقداماتی صورت گرفته است.

 

مبارزه با کالای قاچاق

علی‌محمدی عنوان کرد: سازمان مبارزه با قاچاق مصوبه‌ای در خصوص برخورد با سایت‌های سرشناسی که لوازم خانگی قاچاق به فروش می‌رسانند ارائه داده‌ است. اقدامات سازمان در برخورد با کالای قاچاق قدم مثبتی در حل مشکلات صنعت لوازم خانگی کوچک است اما همچنان قاچاق ادامه دارد به طوریکه 40 درصد بازار لوازم خانگی کوچک را کالاهای قاچاق تشکیل می‌دهد و آسیب‌های جدی به تولیدات داخلی وارد می‌کند.

 

برند سوزوکی

وی از تولید محصولات جدید با برند سوزوکی خبر داد و تصریح کرد: معرفی و تولید برند سوزوکی با سه محصول، یکی دیگر از دستاوردهای شرکت ناسیونال ایران در سال 1402 بود. معرفی این محصولات و جلب اعتماد مردم همراه با چالش بود ولیکن روند آن موفقیت آمیز بود و در سه ماهه اول سال 1403 محصولات سوزوکی از 3 به 6 محصول افزایش خواهد یافت.

 

برنامه‌های توسعه تولید در سال 1403

علی‌محمدی در خصوص افزایش تولید در سال آینده تشریح کرد: اضافه کردن دو خط تولید جدید، افزایش تولید 30 درصدی و افتتاح سالن جدید 5 هزار متری و افزایش خدمات پس از فروش از 18 ماه به 24 ماه از برنامه‌های مجموعه ما در راستای افزایش تولید در سال 1403 است. همچنین جزو اولین شرکت‌هایی هستیم که به تولید چند محصول جدید از جمله جارو برقی رباتیک در سال آینده خواهیم پرداخت.

 

مسئولیت‌های اجتماعی

وی گفت: یکی از بزرگترین هنرستان‌های دولتی دخترانه به نام فرد قاسمی در اصفهان که 15 سال پیش از سوی مجموعه ناسیونال ایران به مساحت 8 هزار متر و ظرفیت 600 نفر ساخته شده بود، فاز دوم آن در سال 1402 تکمیل شد و تعداد 200 هنرجو به ظرفیت مدرسه اضافه شد. برگذاری کنسرت موسیقی در سراسر کشور برای بیش از 40 هزار نفر در جهت بهبود روحیه مردم و تهیه بیش از 500 جهیزیه در خیریه امید ایران و دیگر خیریه‌ها از اقدامات دیگری است که شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی خود انجام داده است. همچنین شرکت ناسیونال ایران با همکاری مجموعه محترم فیلیمو در حال ساخت برنامه جدید 12 قسمتی است که فارغ از تبلیغات محصولات تولیپس، تصمیم دارد در هر قسمت حداقل به آزادی 50 زندانی در سال 1403 بپردازد.

 

مشکلات تولید در سال 1402

مدیرعامل شرکت ایران ناسیونال اظهار داشت: رکود بازار و عدم تامین سرمایه توسط بانک‌ها از اصلی‌ترین مشکلات تولید در سال 1402 بود. علی رغم تاکید رئیس جمهور محترم بر حمایت واقعی از تولیدکنندگان، مشکلات تامین سرمایه از طریق بانک‌ها و تامین مواد اولیه همچنان پابرجا هستند و صرفا در تخصیص ارز حمایت واقعی صورت گرفت. بنابراین از بخش خصوصی و از مسئولین دولتی درخواست تعامل بیشتر برای رشد تولید واقعی و توجه فراوان به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای مهار تورم و رشد تولید دارم.

 

قدردانی از مشتریان

علی‌محمدی در پایان ضمن قدردانی از مشتریان شرکت و تبریک ماه مبارک رمضان و سال نو اظهار داشت: سپاسگزار و قدردان مردم عزیز هستیم که در سال 1402 با خرید محصولات ما به حمایت از شرکت ناسیونال ایران پرداختند و همچنین اگر نارضایتی در خصوص کیفیت کالاها وجود دارد عذرخواهی می‌کنم و به امید خدا در راستای بهبود و رشد کیفیت و خدمات پس از فروش تلاش خواهیم کرد.

 

حجم ویدیو: ۱۰.۵۲M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۴۷ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز