خبرگزاری کار ایران

رئیس راهبری، نگهداری و تعمیرات جرثقیل‌ها خبر داد:

نهادینه شدن فرهنگ ایمنی در شرکت فولاد هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۳۷۴

رئیس راهبری و نگهداری و تعمیرات جرثقیل‌ها در خصوص کسب رتبه نخست ایمنی در فولاد هرمزگان گفت: امروز فرهنگ ایمنی در فولاد هرمزگان نهادینه شده است و ما با انجام اقدامات پیشگیرانه، بازرسی مدون تجهیزات و رفع مغایرت‌های آن‌ها مطابق با گردش کار فولاد هرمزگان توانستیم ایمنی را در واحد ارتقا دهیم و رتبه نخست ایمنی را کسب کنیم.

حسن فرزادگهر با اشاره به اقدامات این واحد در زمینه افزایش ایمنی کارکنان شاغل گفت: در خصوص ارتقای ایمنی در راستای استاندارد ایزو 45001 و افزایش سلامت شغلی کارکنان، اقدامات متعددی در واحد راهبری و نگهداری و تعمیرات جرثقیل‌ها صورت گرفت. باید توجه داشت که این واحد از نظر شغلی در همه صنایع به‌ویژه صنعت فولاد بسیار حساس است.

وی با تأکید بر اینکه جرثقیل‌ها نقش بسیار مهمی در فرایند نقل و انتقال تولید و تجهیزات تولیدی صنعت فولاد دارند، افزود: باید تجهیزات به‌کاررفته در این واحد به‌روز، سالم و از ضریب ایمنی و اطمینان بالایی برخوردار باشند. همچنین ازآنجا‌که نیروهای انسانی شاغل در این واحد در ارتفاع کار می‌کنند و جرثقیل‌ها نقش حساسی در سالن‌های تولید ایفا می‌کنند، ضروری است که ضریب ایمنی بر اساس آیتم‌ها و ارزیابی عملکردها مطابق با گردش کار فولاد هرمزگان پایش شود تا بهترین عملکرد را داشته باشیم.

رئیس راهبری و نگهداری و تعمیرات جرثقیل‌های شرکت فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم طبق گردش کار رتبه نخست ایمنی فولاد هرمزگان را به دست آوریم، اقدامات متعددی صورت دادیم، همچون برگزاری مرتب و مستمر ‌جلسات ماهانه، ارزیابی عملکرد ایمنی کارکنان، بازرسی مدون تجهیزات و رفع مغایرت‌های آن‌ها از جمله اقداماتی بود تا بتوان از حوادث بعدی جلوگیری کرد. همچنین در راستای سلامت شغلی کارکنان، اقدامات کنترلی و پیشگیرانه‌ای بر اساس ارزیابی ریسک انجام دادیم تا توانستیم ایمنی را ارتقا دهیم و مغایرت‌هایی که به‌طور ماهانه از محل کار، سالن‌ها و تجهیزات مشاهده می‌شد، به‌صورت روتین برطرف کردیم.

فرزادگهر تأکید کرد: خوشبختانه فرهنگ ایمنی در واحد راهبری و نگهداری و تعمیرات جرثقیل‌ها به‌طور کامل نهادینه شده است؛ به‌طوری‌که تک‌تک کارکنان از شرح وظایف خود در خصوص ایمنی آگاهی کامل دارند تا بتوانند بهترین عملکرد را در این حوزه داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز