خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی خواستار شد:

اصحاب رسانه به خاطر ایران و نسل آینده، از طرح کاشت یک میلیارد درخت حمایت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۰۵۳

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در نشست پایان سال با اصحاب رسانه، خواستار همراهی آنها در کمک به اجرایی شدن طرح کاشت یک میلیارد درخت طی 4 سال آینده شد.

به گزارش ایلنا، «علیرضا رضازاده»، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی در نشست بررسی عملکرد تعاملات رسانه‌ای مرکز روابط عمومی در سال جاری و تبیین سیاست‌های اطلاع‌رسانی در سال آینده در جمع خبرنگاران و مطبوعات تخصصی بخش کشاورزی، به تشریح بخشی از عملکرد رسانه‌ای وزارت جهاد کشاورزی طی سال 1401 خورشیدی پرداخت و گفت: اجرای قانون انتزاع پس از ۱۲ سال از تصویب آن، در دولت سیزدهم محقّق شد و از آذرماه سال گذشته تنظیم بازار محصولات کشاورزی توسط وزارت جهاد کشاورزی عملیاتی شده است.

وی با اشاره به عملکرد وزارت جهاد کشاورزی پس از واگذاری قانون انتزاع به این وزارتخانه و تجربه تلخ برخی منفعت‌طلبان خارج از جهادکشاورزی جهت به شکست رساندن این طرح یادآور شد: پس از واگذاری بازار به وزارت جهاد کشاورزی، دیگر شاهد وجود صف‌های طولانی برای خرید محصولات کشاورزی نبوده‌ایم.

رضازاده با اشاره به چالش نبرد اوکراین و روسیه و مواجه شدن جهان با افزایش قیمت و تورم محصولات کشاورزی در بازار جهانی، گفت: در این شرایط از سویی شاهد فراوانی در کشورمان در زمینه محصولات کشاورزی بوده‌ایم و در عین حال هیچ خللی در زمینه تامین حداقلی ایجاد نشده است.

وی به برنامه کشت قراردادی که یکی از ۵ برنامه محوری وزیر جهاد کشاورزی بوده است، اشاره کرد و افزود: کشت قراردادی و خرید تضمینی گندم سبب شد تا ثبات در امنیت غذایی در محصول گندم را شاهد باشیم.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها بزرگ‌ترین اصلاح اقتصادی در حوزه محصولات کشاورزی را رقم زده است، تصریح کرد: از آنجا که مهم‌ترین مولفه در حوزه امنیت غذایی، فراوانی است، در این راستا با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در فراوانی محصولات دچار اختلال در تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم نشدیم.

رضازاده غیرت کشاورزان ایرانی و زحمتکشان بخش کشاورزی را برای وجود فراوانی محصولات کشاورزی مورد تقدیر قرار داد و گفت: در کنار چالش‌های شرایط اقتصادی و نوسانات قیمت ارز، برنامه‌های اهداف توسعه‌ای برای بخش کشاورزی پیش‌بینی شده است.

وی در بخشی از این گردهمایی به آمار تولیدات محصولات رسانه‌ای که توسط روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی احصاء شده است اشاره کرد و گفت: بر اساس مستندات موجود شاهد فراوانی موضوع در بخش کشاورزی هستیم، به طوری که موضوعات مختلف از کف دریا تا نوک قله کوه در بخش کشاورزی وجود دارد که پرداختن به همه آنها طیفی متنوع از سوژه‌ها و اخبار را ایجاد کرده است.

رضازاده در بخش دیگری از سخنان طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی 4 سال آینده را مورد اشاره قرار داد و خواستار همراهی اصحاب رسانه برای این موضوع شد.

وی با اشاره به اهمیت این موضوع در جهان و ترسیب کربن، گفت: با نگاهی به برنامه عربستان سعودی در پذیرش تعهد کاشت ۵۰ میلیارد و چین با ۸۰ میلیارد درخت تا سال 2030 میلادی نشانه بروز رقابت مهمی در این کارزار جهانی است که با توجه به رتبه بالای ایران در تولید کربن و پیامدهای منفی این مساله برای فرزندانمان، باید همگان به ویژه اصحاب سرانه مساعدت ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، به کاشت درخت توسط مقام معظم رهبری در روز درختکاری نیز اشاره کرد و گفت: وقتی مقام معظم رهبری در این روز 3  درخت را غرس کرده‌اند، این مهم براساس شعار امسال یعنی منابع طبیعی و آبخیزداری با نام " کاشت ۳ درخت توسط هر ایرانی" بوده دارد.

البته در این رابطه خبرگزاری کار ایران (ایلنا) اخیرا گفتگوی تفصیلی پرمحتوایی با دکتر «حمیدرضا سلیمانی» رئیس مرکز نوآوری و فناوری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور داشت که در (لینک اینجا) می‌توانید مشاهده کنید.

اصحاب رسانه به خاطر ایران و نسل آینده، از طرح کاشت یک میلیارد درخت حمایت کنند

پیشنهاد نماینده خبرگزاری ایلنا جهت کشف و تکریم استعدادهای خلاق در جامعه کشاورزی

در پایان این نشست، "علیرضا صفاخو" دبیر گروه کشاورزی خبرگزاری کار ایران (ایلنا) به دلیل فرصت محدود در بررسی طرح مبسوط سیاست‌های اطلاع‌رسانی در سال آینده  از سوی خبرنگاران حاضر در نشست، تنها فرد از جانب اصحاب رسانه شد که به دعوت میزبان، نقطه نظر خود را حداقل در خصوص یکی از توجّهاتی که مرکز روابط عمومی وزارتخانه باید به آن داشته باشد، مطرح کرد.

وی با استقبال از برخی تغییر رویکردهای روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی طی یک سال اخیر، نقدی را نیز در خصوص عدم شناسایی و معرفی برخی استعدادهای کارآفرین یا خلاق در بخش کشاورزی و صنایع غذایی کشور، هم به روابط عمومی بخش دولتی یعنی وزارت جهاد کشاورزی و هم بخش خصوصی از جمله تشکل‌هایی مانند "خانه کشاورز" وارد دانست و افزود: «در این فرصت بسیار محدود، جا دارد تا حداقل یادی کنم از دو فرد با دو ویژگی مثبت خاص و البته متفاوت. نخست از زنده‌یاد "یوسف هاشمی‌ ‌زاده" کاشف برنج محبوب "هاشمی" که دو روز پیش از برگزاری این نشست، به دلیل بیماری ریوی به صورت گمنام و غریبانه در گیلان درگذشت؛ اما شوربختانه تا امروز، نه وزارت جهادکشاورزی اقدام به درج پیام تسلیتی از جانب وزیر جهادکشاورزی کرده و نه حتی دست‌کم اقدام به درج یک خبر مختصر در پرتال رسمی این وزارتخانه یا پایگاه خبری متوّلی بخش کشاورزی در خصوص چنین کشاورز خدمتگزاری به امنیت غذایی کشورمان کرده است!»

وی همچنین در همراهی با طرح کاشت یک میلیارد درخت در ایران همچون پروژه‌های مشابه در سایر نقاط جهان و تایید موضع مثبت وزارت جهادکشاورزی در خصوص اهمیت عملیاتی کردن این طرح اظهار کرد: «در عین حال در همین زمینه جا دارد تا یادی کنم از زنده‌یاد "کیان پیرفلک" کودک مستعد و نابغه ایذه‌ای که اخیرا در 9 سالگی به شکل دردناکی به قتل رسید. کودکی که با رویاهای بزرگ و مثبت علمی می‌اندیشید و دو سال پیش در حالی که مدیران دولتی و حتی ما اصحاب رسانه در بخش کشاورزی دغدغه اجرای طرح‌های کاشت درخت را نداشتیم، در اقدامی مسئولانه مبادرت به کاشت 20 نهال درخت مثمر "کُنار" کرد. جالب آنکه جهت یادآوری باید تاکید کنم، عسل حاصل از این درخت در جنوب ایران، به ویژه عسل کنار برداشت شده در استان بوشهر، همچون عسل شناخته شده "مانوکا"ی نیوزلند، جزو عسل‌های محبوب و پرطرفدار ایرانی در کشورهای حاشیه خلیج فارس است و بر اساس تحقیقات مقدماتی اخیر ( لینک اینجا)، مشخص شده است عسل آن از مخاطرات مرگبار بیماری‌های گوارشی حاد در انسان پیشگیری خواهد کرد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز