خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی شرکت فولاد هرمزگان:

توسعه شایستگی‌ها در فولاد هرمزگان با اتخاذ استراتژی مؤثر

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۶۳۸

آموزش، توسعه و بهسازی کارکنان اقدامی کارآمد در جهت افزایش شایستگی‌های تمامی افراد در سطوح مختلف سازمان است.

مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی شرکت فولاد هرمزگان در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی با بیان مطلب فوق گفت: امروزه تنها با یادگیری مستمر و پایدار می‌توان با دگرگونی‌ها و پیشرفت‌های جامعه جدید سازگار و همراه شد. در این راستا، هرساله در شرکت فولاد هرمزگان، همسو و هماهنگ با بازنگری استراتژی‌های کلان شرکت، استراتژی‌های منابع انسانی نیز بازنگری می‌گردد و اقدامات مؤثری مبتنی بر نیازها و انتظارات ذی‌نفعان و به‌منظور توسعه شایستگی‌های رهبران و کارکنان تدوین می‌شود.

امین رنجبرفرد مأموریت واحد آموزش و توسعه منابع انسانی فولاد هرمزگان را به‌کارگیری رویکردهای نوین و انجام اقدامات ابتکاری کارآمد و استراتژیک دانست و اظهار داشت: این مأموریت با اقداماتی نظیر استقرار استاندارد ISO 10015، طراحی و استقرار نظام مدیریت عملکرد کارکنان، طراحی و استقرار نظام ارتباطات داخلی با کارکنان، ارتقای فرهنگ سازمانی از طریق جاری‌سازی کدهای اخلاقی و رفتاری مبتنی بر ارزش‌های سازمانی، تدوین برنامه توسعه فردی (IDP) و برنامه‌ریزی نظام جانشین‌پروری، عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال 1401 با استقرار استاندارد ISO 10015 ویرایش 2019 در شرکت فولاد هرمزگان، مسیری برای ایجاد، پیاده‌سازی، نگهداری و بهبود سیستم‌های مدیریت شایستگی و توسعه کارکنان فراهم شده است افزود: بدیهی است که مدیریت و توسعه شایستگی و بهبود عملکرد کارکنان با یکدیگر مرتبط است و به سازمان‌ها در بهبود توانایی‌ها و رسیدن به نتایج مطلوب موردنظر کمک شایانی می‌کند.

به گفته مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی شرکت فولاد هرمزگان، نیروی انسانی ارزنده‌ترین سرمایه سازمان به شمار می‌رود؛ ازاین‌رو واحد آموزش و توسعه منابع انسانی با پیاده‌سازی نظام مدیریت عملکرد کارکنان طی چهار سال گذشته، توانسته است فرایند ارتباط مؤثر و شفاف عملکردی و ارائه بازخورد مستمر میان کارکنان و مدیران مستقیم آن‌ها را با هدف توسعه و بهبود عملکرد کارکنان در مسیر نیل به اهداف و مأموریت‌های سازمانی ایجاد کند. بی‌شک طراحی و استقرار نظام مدیریت عملکرد کارکنان دستاوردهای مهمی را برای شرکت به ارمغان می‌آورد که ازجمله آن‌ها می‌توان به شناسایی دقیق نیازهای آموزشی، برنامه‌ریزی برای جانشین‌پروری، تدوین برنامه‌های توسعه فردی و بهبود عملکرد، شناسایی استعدادهای سازمانی، شناسایی شکاف شایستگی منتهی به عملکرد و… اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی جهت تدوین برنامه توسعه فردی کارکنان (سطوح مدیریتی و کارشناسان) از سال 1399 در دستور کار واحد آموزش و توسعه منابع انسانی قرار دارد که با الگوبرداری از رویکردهای مؤثر، نوین، کاربردی و مبتنی بر اصول مربی‌گری و بهره‌گیری از مربیان صاحب صلاحیت، در قالب فرایندی مستمر و پایدار و به‌عنوان رویکرد و ابزاری کاملاً شخصی‌سازی‌شده در حال انجام است.

رنجبرفرد در بخش پایانی سخنان خود اظهار امیدواری کرد همان‌گونه که تاکنون آموزش و توسعه پایدار و بی‌وقفه کارکنان و اهمیت یادگیری مستمر در فرهنگ سازمانی و ارزش‌های بنیادین شرکت فولاد هرمزگان، در قالب تمامی اقدامات آموزشی، توسعه‌ای، تحولی و استراتژیک، جزو عناصر و مؤلفه‌های حائز اهمیت بوده، در ادامه نیز عملکردهای سطح بالا و نتایج قابل‌دفاعی با منشأ توسعه عموم کارکنان را در شرکت فولاد هرمزگان شاهد باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز