خبرگزاری کار ایران

به روز رسانی تجهیزات الکتریکی ماشین چدن ریزی شماره ۱ کوره بلند ذوب آهن اصفهان + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۵۰۷

تجهیزات الکتریکی ماشین چدن ریزی شماره ۱ کوره بلند شرکت به روز رسانی شد و ۱۵ شهریور سال جاری با موفقیت به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، معاون تجهیزات برق مدیریت کوره بلند با اعلام این خبر گفت: اواخر سال ۱۳۹۲ تصمیم گرفته شد تجهیزات الکتریکی ماشین چدن ریزی شماره ۲ کوره بلند به روزرسانی  شود که یک شرکت روسی ( طراح و اجرا کننده مدرنیزاسیون اسکیپ و زنگ کوره ۱ و اسکیپ کوره ۲) پس از بازدید و بررسی، پروپوزالی تهیه و ارایه داد ولی به دلیل قیمت بسیار زیاد مورد قبول واقع نشد، اواخر سال ۱۳۹۶ همراه با بازسازی کوره ۱ و حذف سیستم واگن توزین، از سوی معاون تجهیزات الکتریکی بخش کوره بلند مدرنیزاسیون تجهیزات الکتریکی ماشین چدن ریزی شماره ۲ نیز درخواست شد.

 رسول جمدیان تصریح کرد: پس از بررسی های سیستم روسی چدن ریزی نقشه های الکتریکی ماشین چدن ریزی بالغ بر ۹ عدد تابلو و یک عدد میز فرمان طراحی و تهیه گردید و جهت ساخت اقدام شد که پس از مشخص شدن شرکت سازنده، تابلوها در اواخر سال ۱۳۹۸ ساخته و به انبار واردات شرکت ارسال شد.

وی گفت: قرار شد که کلیه عملیات فیزیکی پروژه توسط ذوب آهن انجام شود و مهندسی پروژه از جمله برنامه نویسی HML , PLC و تنظیم درایوها و راه اندازی و تحویل به یک شرکت خارجی  واگذار گردد که به دلیل هزینه زیاد این کار صورت نگرفت و در نهایت اسفند ۱۴۰۰ نصب و راه اندازی تابلوهای ساخته شده در دستور کار قرار گرفت.

معاون تجهیزات برق مدیریت کوره بلند افزود: با توجه به این که کارگاه نمی توانست به مدت طولانی متوقف گردد و به دلیل این که سیستم قدیمی نیز بایستی حفظ می شد، پس از جلسات متعدد این کار به واحد الکتریکی بخش کوره بلند واگذار و مقرر شد تابلوها برای ماشین ۱ چدن ریزی نصب شوند و راه اندازی سیستم جدید در حین کار سیستم موجود انجام شود.

وی تأکید کرد: از اوایل ۱۴۰۱ پروژه آغاز و یک پست برق جدید در کنار پست برق قدیم احداث شد. پس آن تابلوها و کابل های ارتباطی بین آن ها نصب و تست تابلوها انجام شد و همزمان برنامه HMI , PLC نیز توسط واحد الکتریکی کوره بلند آماده گردید و پس از ۵۰ سال، کابل های تجهیزات تعویض شد.

 جمدیان تصریح کرد: این پروژه در ۳ مرحله و جمعا با ۷ روز توقف انجام شد که مرحله اول ۲ روز، مرحله دوم ۳ روز و مرحله سوم ۲ روز توقف را در پی داشت و سایر موارد پروژه در نیز حین کار سیستم اجرا شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز