خبرگزاری کار ایران

بلیط هواپیما چارتر چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۹۸۳

ممکن است تا به حال هنگام رزرو بلیط هواپیما، نام چارتر را شنیده باشید اما اطلاعی در مورد آن نداشته باشید. بلیط‌های هواپیما انواع مختلفی دارند که دو نوع از آن‌ها بلیط هواپیمای سیستمی و بلیط هواپیمای چارتر است. چارتر در لغت به معنای دربست کرایه کردن چیزی است. حالا برویم سراغ این موضوع که منظور از پرواز چارتری چیست؟ پرواز چارتری به معنای این است که یک ایرلاین تمامی صندلی‌های هواپیما را به قصد تکمیل کردن ظرفیت هواپیما اجاره می‌کند و بلیط‌ها را به مشتریان خود ارائه می‌کند. پیدا کردن بلیط‌ هواپیما چارتر نسبت به بلیط‌ پروازهای سیستمی کار دشوارتری است. البته تهیه برخی بلیط‌ پرواز داخلی مثل بلیط تهران شیراز، تهران مشهد و ... به دلیل شلوغ بودن و تعداد بالای مسافران، با تقاضای بیشتری رو به رو است پس از همین رو آژانس‌های هواپیمایی زیادی از این قضیه برای افزایش و ماندگار کردن مشتریان خود استفاده می‌کنند.

چگونه بلیط هواپیما چارتر تهیه کنیم؟

شما می‌توانید بلیط هواپیما چارتر خود را از روش‌های مختلفی اعم از حضوری و غیرحضوری تهیه کنید. امروزه هرکس در زندگی خود با مشغله‌هایی رو به رو است که زمان زیادی از روزش را می‌گیرد بنابر این خرید بلیط پرواز داخلی یا خارجی چارتر ممکن است برای شما یک کار وقت‌گیر باشد. به همین دلیل است که ما خرید آنلاین بلیط هواپیما را به جای مراجعه به آژانس‌های هواپیمایی در مسیرهای طولانی و پر ترافیک به شما توصیه می‌کنیم. تصور کنید خسته از سرکار برگشته‌اید و متوجه می‌شوید که فراموش کردید برای سفر خود بلیط هواپیما تهیه کنید. ترجیح می‌دهید از یک جای معتبر مانند اسنپ تریپ بلیط‌های خود را به صورت آنلاین تهیه کنید یا دوباره به دنبال آژانس‌های هواپیمایی به خیابان برگردید؟ طبیعتا اولین راه انتخاب بهتری است.

بلیط هواپیما چارتر چیست؟

مزیت بلیط هواپیما چارتر چیست؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای افرادی که قصد سفر دارند وجود دارد کاهش هزینه‌های سفر تا حد ممکن است. بهترین مزیتی که بلیط پرواز داخلی یا خارجی چارتر می‌تواند برای شما داشته باشد کم‌تر بودن هزینه آن تا حدود زیادی است. پروازهای چارتری یا همان لحظه آخری به این دلیل که آژانس یا شرکت مسافربری می‌خواهد تمامی بلیط‌های خودش را به فروش برساند تا از ضرر مالی خود جلوگیری کند با قیمت بسیار پایین‌تری به مسافران عرضه می‌شود. پس اگر می‌خواهید یک پرواز داخلی مقرون به صرفه را تجربه کنید، بلیط هواپیما چارتر را از دست ندهید. شما می‌توانید با چک کردن لحظه به لحظه اسنپ تریپ از تمامی این پروازها و بلیط‌ها با خبر شوید. 

با اصطلاحات پرواز چارتر آشنا شوید

چارتر: خود کلمه چارتر که قبل‌تر ذکر کردیم به معنای دربست اجاره کردن هواپیما است ( به ذکر است که چارتر تنها مختص هواپیما نیست).

فول چارتر: فول چارتر زمانی است که یک آژانس تمامی صندلی‌های یک هواپیما را در یک مسیر و تاریخ مشخض شده و خاص اجاره می‌کند.

سیت چارتر: سیت چارتر به زمانی گفته می‌شود که آژانس فقط تعداد محدودی از صندلی‌های هواپیما را برای یک دوره از قبل مشخص شده اجاره کند. خود سیت چارترها انواع مختلفی دارند که در ادامه برای شما نام می‌بریم و معنای هر کدام را توضیح می‌دهیم.

  • سیت چارتر شناور به حالتی گفته می‌شود که آژانس یا همان چارترکننده تعداد معینی از صندلی‌ها را به صورت پرواز رفت و برگشت در یک مسیر پروازی مشخص شده اجاره می‌کند و در خدمت مشتریان خود قرار می‌دهد.
  • سیت چارتر بک تو بک نیز حالتی است که آژانس یا چارترکننده موظف است یک تعداد خاص صندلی را در یک مسیر رفت و برگشت و در هر پرواز به مشتریان خودش بفروشد.
  • سیت چارتر مشخص حالتی است که چارترکننده وظیفه دارد یک تعداد صندلی در یک مسیر مشخص را تا یک تاریخ خاص به فروش برساند.

خرید بلیط پرواز داخلی

پروازهای داخلی به نسبت پروازهای خارجی روزانه متقاضیان بیشتری دارند. یکی از پر ترددترین مسیرهای پروازهای داخلی، پرواز تهران شیراز است. اگر به دنبال تهیه بلیط تهران شیراز هستید پیشنهاد ما به شما این است که در صورت امکان از یک یا دو هفته قبل بلیط خود را رزرو کنید تا دچار مشکلاتی مثل پر شدن صندلی‌ها نشوید. اما اگر قصد دارید که با بلیط ارزان قیمت سفر کنید، به شما توصیه می‌کنیم که با جست و جو در اسنپ تریپ در قسمت بلیط پرواز داخلی، بلیط هواپیما چارتر یا همان لحظه آخری را هر لحظه چک کنید تا با پرداخت پول کمتر هزینه‌ی سفر خود را به نحو احسنت مدیریت کنید.

جمع‌بندی

با خواندن این مطالبی که ذکر شد متوجه شدید که پروازهای چارتری چیست و چگونه می‌توانید بلیط پرواز تهران شیراز و چارتر را به راحتی پیدا و خریداری کنید و یک سفر عالی و به صرفه را تجربه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز