خبرگزاری کار ایران

مسئولیت و اختیار!

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۲۴۶

کار زمانی دشوار است که «مسئولیتی» را به تو بدهند؛ اما «اختیار» آن را نه! صنعت خودرو؛ مسئول ساخت خودرو است، اما بی‌اختیار!

به گزارش ایلنا، قضاوت از کرده و کردار هر بخشی تنها در جایی ممکن است که «مسئولیت» با «اختیار» سازگار باشد! اینکه سردار تیمور حسینی؛ رییس جانشین رئیس پلیس راهور فرمودند که: « با یک حساب دو دو تا چهار تا، ایران‌خودرو و سایپا اگر تعطیل شوند، ما با واردات خودرو و صرفه‌جویی در مصرف سوخت با واردات خودروی خارجی، حقوق تمام کارکنان آن را می دهیم.» واقعاً جای درنگ دارد! درست که مسئولیت ساخت خودرو بر دوش «سایپا و ایران خودرو» است اما اختیار کافی در بسیاری از موضوعات ندارند؛ نه اینکه چه تولید کنند؟ به چه مقدار؟ چگونه بفروشند؟ و با چه قیمتی؟

«مدیریت دستوری» مهمترین سد، در راه صنعت خودروسازی است؛

به دستور باید تولید را افزایش دهند!

به دستور باید قیمت را کاهش دهند!

چند ماهی است که صدرو کارت‌های شناسایی خودرو دچار تاخیر شده؛ پلیس «مسئول» صدور کارت است؛ اما «اختیار» آن را ندارد! آن طور که سردار سید کمال هادیانفر؛ رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا  می‌گوید: «کارت خودرو دارای یک چیپ است که با توجه به اینکه این چیپ جزو اقلام وارداتی است یک مقدار عقب افتادگی در تامین آن ایجاد شده است» حال اگر قرار بود برای صدور همین کارت؛ چندین قطعه وارد یا ساخته می‌شد! آنگاه حتما تاخیر از چند ماه به چند سال می‌رسید!

زمانی که واردات یک قطعه برای پلیس محترم دشوار است؛ معلوم نیست با چه تدبیری از واردات هزاران خودرو سخن می‌گویند! شاید آن‌ها هم می‌خواهند طعم تلخ پارادوکس «مسئولیت» و «اختیار» را بچشند!

یادداشت از احمد فرهادی؛ استاد دانشگاه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز