خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل فولاد مبارکه؛

هدف فولاد مبارکه تولید محصولات کیفی با ارزش افزوده بالا است/ در فولاد مبارکه بیش از حمایت به رفع موانع نیاز داریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۳۹۳

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: در چند دهه گذشته اتفاقات خوبی در کشور رخ داده است به خصوص توسعه صنعتی کشور است. یکی از صنایعی که رشد بسیار خوبی داشته، صنعت فولاد است که از آن در مزیت‌های کشور بسیار استفاده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طیب نیا، در مراسم عملیات احداث چهار پروژه بزرگ فولادی در شرکت فولاد هرمزگان گفت: ما از تولید یک میلیون تن فولاد در پیش از انقلاب به موقعیت فعلی رسیده‌ایم. ایران ظرفیت تولید 40 میلیون تن فولاد در سال را دارد.

وی با بیان اینکه فولاد یک صنعت زیربنایی است: با رشد فولاد به طور مستقیم و غیر مستقیم بسیاری از صنایع بالادستی و پایین دستی نیز رشد می‌کند.

وی ادامه داد: در گذشته تمامی قطعات در فولاد مبارکه از خارج وارد می‌شد؛ اما امروزه به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بیش از 90 درصد از قطعات در داخلی بومی سازی شده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار کرد: فولاد مبارکه یک دهه است که وارد سرمایه‌گذاری فرا منطقه‌ای شده است؛ از جمله این سرمایه‌گذاری‌ها، سرمایه‌گذاری در فولاد هرمزگان است. امروز شاهد هستیم که این شرکت از ظرفیت تولید 1.5 میلیون تن در سال عبور کرده است.  

وی در خصوص طرح‌های فولاد مبارکه گفت: برنامه‌های بعدی ما باید تولید محصولات کیفی و صادراتی باشد که بهترین منطقه برای آن استان هرمزگان است.

وی با بیان اینکه شعار ما، فولاد مبارکه به وسعت ایران است، گفت: برای جذب سرمایه‌گذار به ایجاد بسترهای مناسب نیاز داریم. ما در فولاد مبارکه بیش از حمایت به رفع موانع نیاز داریم.

وی عنوان کرد: اولویت فولاد مبارکه طرح‌های توسعه‌ای است. در این طرح، استان هرمزگان جزو اولویت‌های ما است. این استان منابع و معادن خوبی دارد.

مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه کشور نیازمند طرح‌های زیرساختی است، اظهار کرد: این طرح ها شامل انتقال آب و تامین برق می شود. فولاد مبارکه در این بخش نیز ورود کرده است.

طیب نیا اظهار کرد: موضوع تخصصی فولاد مبارکه تولید محصولات کیفی با ارزش افزوده بالا و قابلیت صادرات است. چرا باید مواد خام صادر شود.

وی گفت: موضوع بعدی توجه به محیط زیست و مسئولیت اجتماعی است که توجه جدی به آن شده است. اجرای این طرح های توسعه ای باعث ایجاد اشتغال می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز