خبرگزاری کار ایران

مشخصات فنی چقدر روی قیمت میلگرد تاثیر می‌گذارند؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۰۸۹

میلگردهایی که در بازار آهن ایران به فروش می‌رسند، از نظر سایز، نوع آج، آلیاژ، استاندارد، وزن میلگرد و کارخانه سازنده با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. همچنین باید توجه داشته باشید که تفاوت در مشخصات فنی و شرکت سازنده روی قیمت میلگردها نیز تاثیر می‌گذارند. در ادامه این مطلب قصد داریم به شما انواع میلگرد در بازار ایران را معرفی کنیم تا بیشتر با دلایل اختلاف قیمت این فرآورده فولادی مهم آشنا شوید.

قیمت میلگرد و نکات مهم آن

زمانی که به دنبال قیمت روز میلگرد هستید، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید، در غیر این صورت هنگام تخمین هزینه‌های خرید میلگردها با مشکل مواجه خواهید شد. میلگردهایی که در بازار آهن ایران به فروش می‌رسند، از نظر سایز، نوع آج، آلیاژ، استاندارد، وزن میلگرد و کارخانه سازنده با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. همچنین باید توجه داشته باشید که تفاوت در مشخصات فنی و شرکت سازنده روی قیمت میلگردها نیز تاثیر می‌گذارند. در ادامه این مطلب قصد داریم به شما انواع میلگرد در بازار ایران را معرفی کنیم تا بیشتر با دلایل اختلاف قیمت این فرآورده فولادی مهم آشنا شوید.

مشخصات فنی چقدر روی قیمت میلگرد تاثیر می‌گذارند؟

با نگاه کردن به جدول قیمت روز میلگرد در ایران خواهید که مبلغ اعلام شده در بین محصولات کارخانه‌های مختلف با اختلاف‌هایی همراه است. به طور کلی سایز میلگرد و نوع آج آن که با حرف A انگلیسی مشخص می‌شود، دو عامل تاثیرگذار در قیمت میلگرد هستند. البته که میزان قطر میلگرد و نوع آج قطعا روی مقاومت کششی آن نیز تاثیر می‌گذارند.

به همین دلایلی که گفته شد، باید انتخاب میلگرد توسط افراد مجرب و متخصص در عمران انجام شود. با انجام این کار میلگردی کاملا مناسب با پروژه انتخاب شده و سازه مورد نظر با موفقیت ساخته می‌شود. همچنین هزینه‌های خرید میلگرد نیز کاهش خواهد یافت؛ زیرا دیگر نیازی نیست که مبلغ قابل توجهی بابت میلگرد قوی‌تر با نوع آج خاص بپردازید.

تفاوت‌ها در نوع میلگرد و قیمت

اگر به لیست تولیدات یک کارخانه میلگرد توجه کنید، خواهید دید که برخی میلگردها با توجه به سایز یکسان، قیمت متفاوتی دارند. برای مثال قیمت میلگرد 16 میانه با مدل دیگر همین سایز اختلاف قابل توجهی دارد. در چنین شرایطی باید به آلیاژ و نوع آج میلگرد توجه کنید که با عبارت A1، A2، A3 و A4 در مقابل سری محصول درج شده است. اگر شناخت زیادی به جزئیات و معنای این عبارت در میلگردها ندارید، این بخش از مطلب را از دست ندهید.

مشخصات فنی چقدر روی قیمت میلگرد تاثیر می‌گذارند؟

میلگردهای ساده A1

در صورتی که مقابل نام میلگرد عبارت A1 را مشاهده کردید، یعنی با میلگردهای ساده طرف هستید. این دسته از میلگردها هیچ گونه آجی ندارند و کاملا صاف و صیقلی هستند. به همین دلیل به راحتی می‌توان روی آن‌ها عملیات جوشکاری را انجام داد. بر اساس آزمایشات انجام شده نیز، میلگردهای ساده می‌توانند تنش‌های 2300 کیلوگرمی بر سانتی متر مربع را به راحتی تحمل کنند. همچنین میزان تنش گسیختگی میلگردهای ساده 3800 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است.

نوع A2 آجدار

در میلگردهای سری A2، شاهد آج‌های مارپیچی هستیم که با زاویه 45 درجه به دور آن پیچیده‌اند. در دنیای میلگرد به این دسته از میلگردهای آنالیز یا آج 320 نیز گفته می‌شود. از میلگردهای A2 به طور کلی مناسب برای خاموت زنی هستند، اما در شرایط خاص می‌توان روی آن‌ها جوشکاری هم انجام داد. در نهایت هم باید بدانید این  دسته از میلگردهای آجدار دارای مقاومت تنش گسیختگی 5000 کیلوگرمی است.

مدل A3

در میلگردهای A3 همان زاویه آجی را می‌بینیم که در میلگردهای A2 وجود دارند، اما در این سری شکل آج از مارپیچی به ضربدری یا جناقی تغییر شکل داده است. طبق آزمایشات انجام شده، میلگردهای با آنالیز A3 می‌توانند تنش سیلان و گسیختگی به ترتیب 4000 و 6000 کیلوگرمی را در اختیار مصرف کننده قرار دهند. همچنین این نوع میلگرد باید در پروژه‌های عمرانی سنگینی مورد استفاده قرار بگیرند و به هیچ عنوان برای جوشکاری یا آهنگری مناسب نیستند.

میلگردهای آجدار A4

در استانداردهای جدید که خارج از استاندارد 3132 و روسی هستند، به میلگردهای آجدار A4 میلگرد 500 و 520 نیز گفته می‌شود؛ زیرا تنش تسلیمی این میلگرد در آزمایشات 500 تا 520 مگاپاسکال محاسبه شده است. ناگفته نماند که میلگردهایی با این آنالیز از سری A1 و A2 قیمت بالاتری دارند.

تاثیر سایز روی قیمت میلگرد

سایز یکی دیگر از مهم‌ترین عواملی است که روی قیمت میلگرد تاثیر می‌گذارد. کارخانه‌های تولید میلگرد در حال حاضر میلگردها را با آنالیزهای مختلف در سایزهای بین 8 تا 32 تولید می‌کنند. بدیهی است که هر چقدر سایز میلگرد بالاتر رود، وزن نیز بیشتر شده و در انتها خریدار باید هزینه بیشتری را بابت سفارش بپردازد. به همین دلیل زمانی که به لیست قیمت میلگرد بناب نگاه می‌کنید، با دیدن قیمت مشابه در آلیاژهای یکسان نباید دچار اشتباه شوید.

مشخصات فنی چقدر روی قیمت میلگرد تاثیر می‌گذارند؟

آیا کارخانه سازنده روی میلگرد نقش دارد؟

در ایران کارخانه‌های زیادی مشغول به تولید میلگرد با آلیاژهای مختلف هستند. همچنین زمانی که قیمت یک نوع میلگرد مشخص را در بازار استعلام می‌گیرید، می‌بینید که توزیع کنندگان قیمت‌های متفاوتی را اعلام می‌کنند. این اختلاف قیمت بین کارخانه‌ها که اکثرا هم ناچیز است، به دلایل گوناگونی مانند هزینه ارسال یا موجودی یک نوع میلگرد خاص در کارخانه ایجاد می‌شود.

خرید آنلاین میلگرد از دنیای اینترنت

شاید شما هم تصور کنید با وجود تنوع زیاد در نوع میلگردها و کارخانه‌های تولید کننده، استعلام قیمت روز میلگرد کار سختی باشد. اما سایت عصر آهن شرایطی را ایجاد کرده تا مشتریان به راحتی بتوانند از سد این مشکل عبور کنند. در ادامه این بخش نیز بیشتر با خدمات عصر آهن آشنا خواهید شد.

پیدا کردن کارخانه‌ها

در سایت عصر آن می‌توانید به تمامی کارخانه‌های تولید کننده میلگرد در داخل کشور دسترسی داشته باشید. کافیست نوع میلگرد را انتخاب کرده تا لیست تولید کنندگان به شما نمایش داده شود. همچنین خرید شما از درب کارخانه با نازل‌ترین قیمت خواهد بود.

مشاهده و بررسی قیمت

از دیگر امتیازاتی که سایت عصر آهن در اختیارتان می‌گذارد، درج قیمت روز انواع میلگرد است. همچنین با برقراری تماس نیز می‌توانید قیمت میلگرد مورد نظرتان را استعلام بگیرید. ناگفته نماند که نمودار تغییرات قیمت را نیز می‌توانید در سایت مشاهده نمایید.

خرید ساده و بی‌دردسر

سایت عصر آهن با ارائه خدمات گسترده‌ای توانست بسیار از چالش‌های خرید میلگرد را در بازار آهن ایران از بین ببرد. با وجود این سایت دیگر نیازی نیست که به بازار آهن بروید و ساعت‌ها با قیمت‌های متنوع مواجه شوید. بلکه در هر جای ایران که ساکن هستید، می‌توانید قیمت انواع میلگرد را استعلام بگیرید. همچنین سفارش با هزینه‌ای مقرون به صرفه در محل مورد نظر شما تخلیه خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز