خبرگزاری کار ایران

ورود اولین شرکت پروژه‌محور به بازار سرمایه/ نقش موثر بازار سرمایه در کمک به تولید و اشتغال

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۴۲۲

خادم‌المله، مدیر عامل تامین سرمایه امین، از ورود اولین شرکت پروژه‌محور با نام شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات به بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش ایلنا، این شرکت در سال ۱۳۹۹ توسط شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با مشارکت شرکت صنعتی و معدنی گل گهر و شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با هدف اجرا و تأمین مالی پروژه‌های کلان با محوریت توسعه صنایع معدنی و فلزی، استخراج و اکتشاف معادن و تولید فلزات اساسی ایجاد شده است. 

در حال حاضر شرکت تجلی مالک ۳۰درصد از سهام شرکت صبا امید غرب خاورمیانه، ۳۵ درصد از سهام شرکت تهیه و تولید مواد معدنی شرق فولاد خراسان، ۴۸ درصد از سهام شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه و ۳۲ درصد از سهام شرکت مدیریت بین‌المللی جاده ریل دریا است که عمدتا در حوزه اجرای طرح‌های توسعه صنعت معدن و فلزات مشغول به فعالیت هستند.
خادم‌المله یادآور شد با توجه به نگرش و درایت مدیران و سهامداران عمده شرکت مذکور، بحث تأمین مالی پروژه‌های تحت مالکیت شرکت از طریق بازار سرمایه و مشارکت عموم مردم مطرح شد که از همان ابتدای امر تاکنون شرکت تأمین سرمایه امین بعنوان مشاور، گام به گام در کنار شرکت تجلی در این مسیر قدم برداشته است. 
بر همین اساس و در پی همکاری مجدانه شرکت فرابورس ایران و سازمان بورس، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در دی ماه سال ۱۳۹۹ در بازار دوم فرابورس پذیرش و در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده است. 
شرکت در حال حاضر در مرحله اخذ مجوز افزایش سرمایه از مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به مبلغ ۶۲،۰۰۰ میلیارد ریال است که ۱۵ درصد از مبلغ مذکور در حدود ۹،۳۰۰ میلیارد ریال در قالب عرضه عمومی از طریق بازار سرمایه تامین خواهد شد. 
شرکت تأمین سرمایه امین بعنوان مشاور پذیرش و عرضه سهام شرکت تجلی در تلاش است که هر چه سریعتر فرآیند اخذ مجوز افزایش سرمایه این شرکت از سازمان بورس طی شده و با عرضه سهام آن در بازار سرمایه گام موثری در حمایت از شرکت‌‌های فعال در حوزه اجرای پروژه‌های صنعتی به ویژه صنعت معدن  و فلزات صورت گیرد. 
با عرضه سهام این شرکت در فرابورس ایران زمینه مشارکت سهامداران خرد در اجرای پروژه‌های کلان اقتصادی فراهم خواهد شد که علاوه بر انتفاع این سرمایه‌گذاران از سود آوری آتی پروژه‌های شرکت، زمینه‌ساز هدایت سرمایه‎‌های کوچک به بخش مولد اقتصادی کشور و افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار می‌گردد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز