خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی مطرح کرد:

عزم صندوق بیمه اجتماعی برای پوشش بیمه صد درصدی اقشار محروم کهگیلویه و بویر احمد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۳۷۶

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی با اشاره به طرح ویژه دولت برای پوشش بیمه‌ای یک میلیون و چهارصد هزار خانوار روستایی و عشایری دولت، گفت: تعداد اسامی اعلام شده از یک میلون و 400 هزار نفر فراتر است، سعی می‌کنیم ذیل طرح ویژه دولت برای بیمه شدن افراد کم بضاعتی که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند در چهار منطقه محروم کهگیلویه و بویراحمد استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا، علی شیرکانی در نشست جمع بندی مصوبات، در سفر سه روزه معاونین وزیر و مدیران عامل بانکهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به یاسوج، گفت: رهبری در آخرین جلسه سران سه قوه بر موضوع توجه به اقشار محروم و آسیب پذیر تاکید اساسی داشتند و بر همین اساس دولت، طرح پوشش بیمه‌ای یک میلیون و 440 هزار خانوار روستایی و عشایر را به منظور ارائه شرایط ویژه نظیر  رایگان بودن بیمه در سال اول عضویت افراد در صندوق  بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در دست اجرا دارد؛ گروه هدف این  طرح افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار روستایی، قالیبافان و هنرمندان صنایع دستی هستند.

وی ادامه داد: با محاسبات و جمع بندی‌ها متوجه شدیم که مجموع این افراد از یک میلیون و چهارصد هزار نفر بسیار بیشتر است، اما از سمت دیگر همپوشانی‌‌هایی وجود دارد. برای مثال زنی سرپرست خانوار و قالیباف است و نام او در هر دو لیست قید شده است.

شیرکانی افزود: سعی می‌کنیم از این سهمیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و برای چهارمنطقه محروم استفاده کنیم تا بتوانیم پوشش صد درصدی را در این مناطق داشته باشیم. امیدواریم که این مورد موجب کمک به توسعه و احیای روستاها و ایجاد نگاه آینده نگر در میان روستاییان باشد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری‌های غیر مستقیم صندوق بیمه اجتماعی گفت: به منظور حمایت ازتکمیل پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام از منابع سرمایه گذاری صندوق بیمه اجتماعی به میزان 20 درصد درکنار دوستان قرار گیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز