خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت مطرح کرد:

برگزاری‌همایش بین المللی موتورهای درونسوز فرصتی برای تبدیل ایده‌ها به محصولات تجاری

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۵۶۷

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت با اشاره به اینکه برگزاری همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت فرصتی برای تبدیل ایده ها به محصولات تجاری است، گفت: از طریق این همایش محققین، تحقیقات‌شان را ارائه و می‌توانند اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند.

به گزارش ایلنا، دکتر برات قبادیان، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت در افتتاحیه یازدهمین همایش بین‌المللی موتورهای درون سوز و نفت اظهار داشت: محققین تخصصی یک رشته خاص مانند موتورهای درون سوز در دانشگاه‌ها و مراکز علمی پراکنده‌اند و فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهند. این افراد علاقمندند که هم فعالیت‌های خود را ارزیابی کنند و هم نتیجه تحقیقات‌شان را به نمایش بگذارند که برگزاری همایش‌هایی مانند همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت فرصت‌هایی برای محققین فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری همایش بین المللی موتورهای درون سوز نفت نیز توجه به این مسئله است و سبب می شود که محققین زحمات‌شان را عرضه کنند و تبادل تجربیات نیز میان شرکت‌کنندگان انجام گیرد و تحقیقات و ایده‌های آنها از فاز دانش تبدیل به محصول شود.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت ادامه داد: موتورهای درون‌سوز نیرو محرک وسایل ناوگان حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی است و از اهمیت والایی برخوردار بوده لذا توجه به همایش موتورهای درون‌سوز می‌تواند نتایج موثری را به همراه داشته باشد.

این استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: از ۲۲ سال پیش هر دو سال یک بار همایش موتورهای درون‌سوز و نفت برگزار شده و امسال یازدهمین دوره آن در مجموعه ایران‌خودرو و در شرکت ساپکو که مجموعه نمایشگاهی است، برگزار می‌شود.

دکتر قبادیان خاطرنشان کرد: تحقیقات به طور کلی به دو بخش نظری و عملی تقسیم می شود که به وسیله دانشمندان و دانشجویان این تحقیقات صورت می گیرد و نتایج آن پس از ارائه به صورت مقاله داوری خواهد شد.

وی گفت: از ۲۲ سال پیش تحقیقات کاربردی شده و نظریه محض نیست تا دانش به محصول تبدیل شود و از دل این‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گیرد البته هدف از برگزاری همایش تنها شرکت‌های دانش‌بنیان نبوده است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت از برگزاری نمایشگاه بین المللی موتور تهران در حاشیه یازدهمین همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت خبر داد و گفت: در این نمایشگاه تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان محصولات خود را که زمانی دهبوده ارائه می‌کنند.

دکتر قبادیان عنوان کرد: برای اینکه که فکری یا ایده‌‌ای به محصول تبدیل شود باید نه مرحله را طی کند که مرحله نخست آن نظری و آخرین مرحله آن محصولی است که از نظر فناوری به بلوغ رسیده و تجاری سازی شده که این مسئله هرچند زمانبر و هزینه‌بر است ولی جالب بود و نتایج خوبی را به همراه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز