خبرگزاری کار ایران

ختایی مطرح کرد:

تکنولوژی تهاتر در سطح ملی اجرایی می‌شود/ استقبال سه نهاد دولتی از شیوه تهاتر برای تسویه مطالبات پیمانکاران

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۰۷۰

عضو هیات مدیره انجمن‌تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان با بیان اینکه به زودی بازار تهاتر ایرانیان در سراسر استانها فعال خواهد شد، در عین حال از رایزنی با دستگاه های مختلف برای حل مشکل بدهی پیمانکاران از طریق مکانیزم تهاتر خبر داد.

به گزارش ایلنا، دکتر علاءالدین ختایی ضمن بیان مطلب فوق تاکید کرد: به منظور گسترش تکنولوژی تهاتر در سراسر کشور و در سطح ملی به زودی با اعطای نمایندگی به استان‌های مختلف ، این شیوه جدید تامین مالی پروژه ها در سطح ملی گسترش می یابد.

ختایی در عین حال درباره سازوکار اعطای نمایندگی به استانها گفت: پس از احراز شرایط شخصی و حقوقی داوطلبین و پالایش آنها از طریق کمیسیون های تخصصی مربوطه، نمایندگی تهاتر به واجدین شرایط اعطاء خواهد شد که از جمله مهمترین شرایط اعطای نمایندگی رزومه کاری قوی، خوش نامی و دارا بودن یک دفترکار است.

وی درباره ضرورت های توسعه نمایندگی تکنولوژی تهاتر در سطح کشوری گفت:‌ هدف اصلی این است به تقاضاهای مختلف و بالقوه‌ای که در بخش های مختلف نظیر عمرانی، صنعتی، کشاورزی و بازرگانی برای تهاتر وجود دارد پاسخ مناسبی ارایه شود به طوری که متقاضیان بتوانند ارتباط خود را با سایر اعضای شبکه فعال کنند و با بهره گیری از روش تهاتر به مطالبات خود دست پیدا کنند.

عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان و فناوران صنعتی ساختمان با یادآوری این موضوع که با توجه به نامگذاری سال جاری به نام رونق تولید از سوی مقام رهبری، اهمیت حمایت از تولید داخلی بیش از پیش وجود دارد، گفت: توسعه ملی تکنولوژی تهاتر در سطح استانهای مختلف دربردارنده حمایت از بخش تولید است و از سوی دیگر احیا و توسعه مکانیزم تهاتر از طریق تهاتر کارت سبب می‌شود که  فعالان اقتصادی بتوانند مواد اولیه مورد نیاز خودشان را تامین و از سوی دیگر هم محصولات خود را به فروش برسانند.

به گفته وی در همین حال بخش‌های مختلف خدماتی نظیر فنی- مهندسی، پزشکی، گردشگری و ... امکان ورود به شبکه بازار تهاتر را دارند.

مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان در پاسخ به این سئوال که تاکنون به کدام یک از استانها نمایندگی تهاتر واگذار شده است، تاکید کرد: تاکنون استانهایی نظیر مازندران و تهران به شبکه سراسری بازار تهاتر ایرانیان متصل شده اند و استقبال از این مکانیزم به حدی زیاد است که پاسخگویی به همه تقاضاها و مطالبات تا حد زیادی دشوار شده است.

وی خاطرنشان ساخت: امیدواریم با پاسخگویی به بخشی از تقاضاهای بالقوه در بازار تهاتر قادر شویم که گرهی از کار تولید کنندگان باز کنیم.

توسعه بازار تهاتر در سطح بین المللی

ختایی از جمله برنامه های توسعه بازار تهاتر را در سطح بین المللی توصیف کرد و گفت: فعال کردن مکانیزم تهاتر در سطح بین‌اللملی سبب می شود که امکان تهیه مواد اولیه خارجی مورد نیاز تولید کنندگان کشورمان در بخش های صنعتی،خدماتی ،کشاوری ، عمرانی و بازرگانی نیز با روش تهاتری فراهم شود.

وی گفت: در همین راستا اخیرا جلسه ای  با وزیر اقتصاد بلغارستان داشتیم و در راس هیاتی بلند پایه به ریاست وزارت راه و شهرسازی کشورمان جلساتی را در وزارت اقتصادی کشور مذکور دنبال کردیم.

ختایی تاکید کرد:‌ در حال حاضر نیز کارشناسان ما به دنبال تاسیس بازار تهاتر در کشورهایی نظیر فرانسه و آلمان هستند و این در حالی است که با انعقاد تفاهم نامه ای با شورای هماهنگی چین و ایران داشتیم به دنبال گسترش بازارتهاتر در سطح آسیا هستیم.

وی درباره تضامین درنظرگرفته شده برای بازارتهاترگفت: تضامینی که برای تهاتر در نظر می‌گیریم یا وثایق ملکی یا ضمانت نامه بانکی است که به عنوان پشتوانه تهاتر کارت‌ها درنظر گرفته می شود.

حل مشکل بدهی پیمانکاران با روش تهاتر

عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان و فناوران صنعتی ساختمان در عین حال یکی از کاربردهای مهم روش تهاتر را در حل مشکل بدهی بعضی از دستگاه های دولت با پیمانکارانی دانست و گفت: با توجه به اینکه مقرر شده که بازارتهاتر به صورت یک شبکه سراسری عمل کند همین امر سبب می شود قدرت انتخاب برای تهاترکالاها افزایش داشته یابد.

وی گفت:‌ درحال حاضر درحال مذاکره با شهرداری تهران، وزارتخانه‌های راه وشهرسازی و نیرو هستیم تا شرایطی فراهم کنیم که مطالبات پیمانکاران این دستگاه ها را از طریق مکانیزم تهاتر تسویه شود.

عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان و فناوران صنعتی ساختمان تاکید کرد: درحال حاضر رایزنی های ما با شهرداری تهران تا حد بسیاری مطلوبی پیش رفته است و براین اساس این نهاد احتمالا اولین دستگاهی خواهد بود که به شبکه تهاتر متصل خواهد شد البته با توجه به نگاه مثبت وزیر راه وشهرسازی به بخش خصوصی و نیز تجارب ارزنده ایشان درحوزه بخش‌های عمرانی، پیش بینی می‌شود که در آینده ای نزدیک با این وزارتخانه به یک تفاهم نهایی در امر تهاتر برسیم.

فراخوان عمومی برای ثبت نام تمامی صنوف در شبکه تهاتر

ختایی در ادامه همچنین از برنامه های بازار تهاتر برای انجام فراخوانی در نیمه دوم تیرماه خبرداد و گفت: به دنبال آن هستیم که صاحبان تمامی مشاغل خرد وکلان امکان عضویت در شبکه سراسری بازارتهاتر را داشته باشند و در همین راستا از نیمه دوم تیرماه سال جاری فراخوانی عمومی برای عضوپذیری بازار تهاتر صورت خواهد گرفت.

وی گفت: با ثبت نام صنوف مختلف در بازارتهاتر این امکان فراهم خواهد شد که کالاها و خدمات در سطوح مختلف مورد مبادله قرار بگیرد وصاحبان حرفه ها در سطوح مختلف امکان بهره گیری از پتانسیل بازارتهاتر را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز