خبرگزاری کار ایران

بخشدار مرکزی قرچک:

تداخل مدیریتی از آفت‌های مهم در تحقق اهداف است

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۵۸۷

بخشدار مرکزی قرچک گفت: بروکراسی مازاد اداری، فقدان حریم مشخص، ضرورت اصلاح تقسیمات و تحول و بازنگری حریم شهرستان، تعارض و تداخل مدیریتی از آفت‌های مهم در پیشبرد و تحقق اهداف به شمار می رود.

به گزارش ایلنا، علیرضا رشیدیان در ابتدا با اشاره به فعالیت‌های گسترده صورت گرفته در سطح روستاها بیان داشت: عدم وجود سرانه‌های عمومی خدماتی، فرهنگی، تفریحی و ورزشی روستایی، انتقال فضاهای آموزشی به حاشیه بافت روستایی به علت فقدان سرانه آموزشی مورد نیاز در داخل بافت روستاها، غیراستاندار بودن راه‌های مواصلاتی، عدم وجود زیرساخت مناسب جهت ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی مردم و..... از مهمترین موانع سد راه خدمت است .

این مقام مسئول اظهار کرد: یکی از معضلات موجود، مشترک بودن تعدادی از ادارات خدمات رسان با شهرستان ورامین بوده که علیرغم گذشت حدود 7 سال از استقلال شهرستان، کماکان این ادارات در شهرستان قرچک مستقر نشده است که از جمله آن می‌توان به عدم استقرار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح شهرستان اشاره کرد.

رشیدیان در ادامه تصریح کرد :بهسازی بافت فرسوده روستایی و استفاده بهینه از مستحدثات موجود جهت جلوگیری از بروز تلفات در مواقع وقوع بحران از بدیهی ترین و اساسی ترین نیازهای روستاهای این بخش بوده که در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مشترک با شهرستان قرچک نیز مورد تاکید استاندار محترم قرار گرفت. علاوه بر آن بازنگری طرح هادی روستایی که بعنوان سند اجرایی و راهگشا جهت اصلاح شبکه معابر روستایی، ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و رعایت ضوابط ساخت و ساز به مدت 10 سال تدوین میگردد که یقیناً زمینه خدمات رسانی مطلوب به روستاییان شریف فراهم می کند.

 وی افزود: در حال حاضر طولانی شدن پروسه بازنگری و عدم تشکیل کارگروه کارشناسی در سطح شهرستان و بازدید عینی و میدانی از سطح روستای هدف از طرفی و تداخل در شرح وظایف بنیاد مسکن و دهیاری از سوی دیگر ، تحقق اهداف فوق را با چالش‌هایی مواجه کرده است.

رشیدیان در ادامه افزود: به جهت قرار گیری تمام روستاهای این بخش در حریم شهر قرچک، تمام توافقات الحاق به بافت و تغییر کاربری در گذشته فیمابین مالک و شهرداری صورت پذیرفته و بعنوان سرانه عمومی از مالک اخذ شده است. حال آنکه مطابق قانون، بعد از تاسیس و استقرار دهیاری میبایست تمام سرانه ها به این نهاد واگذار تا بر اساس نیازهای روستاییان، اقدامات لازم انجام گیرد که متاسفانه شهرداری در این زمینه همکاری لازم را نداشته است.

بخشدار به تصویب و تخصیص اعتبار جهت تاسیس استخر و سالن چند منظوره در دو روستای قشلاق دوم و امین آباد اشاره کرد و گفت: به جهت عدم واگذاری عرصه مورد نظر توسط شهرداری، کار مسکوت مانده است.

وی ضمن اشاره به بعد مسافت اندک شهر با روستاهای تابعه و استفاده شهروندان از اینگونه خدمات در سطح روستاها، خاطر نشان کرد: امیدوارم با مساعدت فرماندار محترم شهرستان و وسعت نظر اعضای محترم شورای اسلامی‌شهر و شهردار پرتلاش، این موضوع در اسرع وقت تصمیم گیری و تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز