خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان مطرح کرد:

راهکاری برای کاهش نگرانی‌های والدین در فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۲۵۵

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه والدین و مسئولان همواره دغدغه‌ فضای مجازی به ویژه برای نسل جوان و نوجوان کشور را داشته‌اند، گفت: با استفاده از تب‌لت‌های ایرانی ویژه کودکان امکان نظارت والدین در فضای مجازی امکان پذیر است.

به گزارش ایلنا، محمدجعفر علائی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت دانش‌بنیان توسعه راهکارهای هوشمند امین، درباره چگونگی شکل‌گیری ایده طراحی نارتب گفت: در کشور ما همواره تکنولوژی‌ها قبل از شکل‌گرفتن فرهنگ کاربرد، سیاست‌ها و ممیزی‌های لازم حاکم بر آنها همه‌گیر می‌شوند.

وی افزود: در مورد فناوری تبلت و دنیای مجازی نیز والدین، مربیان، مسئولان و در راس همه آنها مقام معظم رهبری همواره دغدغه‌ فضای مجازی به ویژه برای نسل جوان و نوجوان کشور را داشته‌اند.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت دانش‌بنیان توسعه راهکارهای هوشمند امین ادامه داد: ما با انجام تحقیقات میدانی و بررسی بازار، خلاء محصولی را احساس کردیم که با آن والدین بتوانند مدیریت سالم و موثری را بر فعالیت فرزندان‌شان در اینترنت و فضای مجازی داشته باشند و بر آن شدیم تا راهکاری برای آن ارائه دهیم تا هم کودکان و نوجوانان ما که اتفاقا بسیار هم علاقه‌مند به تکنولوژی هستند از این فرصت محروم نمانند و هم والدین بتوانند با فراغ بال و با آسودگی خاطر اجازه‌ی استفاده از ابزارهای فن‌آورانه نظیر تبلت را به فرزندان خود بدهند.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت دانش‌بنیان توسعه راهکارهای هوشمند امین اضافه کرد: ما یک نرم‌افزار مدیریت تبلت را به صورت توکار درون سیستم عامل اندروید توسعه داده‌ایم که در کارخانه و به هنگام تولید تبلت‌ها بر روی این دستگاه‌ها قرار می‌گیرند که امکان پاک کردن آن توسط کودک نیز وجود ندارد و بر روی این پلتفرم، والدین می‌توانند محدویت‌ها و نظارت‌های خود را به‌طور غیرمستقیم اعمال کنند.

علائی افزود: اکنون در تلاش هستیم تا طی قراردادهایی که با تامین‌کنندگان محتوا در زمینه‌های گوناگون می‌بندیم این محصول را به سمتی ببریم تا در راستای فرهنگ‌ ایرانی و تقویت دانش و محتوای مورد علاقه کودکان و نوجوانان غنی‌تر شود. در واقع کوشیدیم با این اقدام یعنی تولید و تامین محتوای مناسب گروه سنی ۶ تا ۱۲ سال، به جای رویکرد سلبی از یک روش ایجابی برای فراهم نمودن اوقات خوشی برای فرزندان کشورمان بهره ببریم تا آینده‌سازان کشورمان بتوانند در فضایی سالم از فناوری‌های روز بهره کافی ببرند.

وی گفت: «نارتب» با رنگ‌بندی و حال و هوایی مخصوص این گروه سنی این امکان را به والدین می‌دهد که مدت زمان استفاده از تبلت، زمان و میزان استفاده از یک اپلیکیشن، بازی، رسانه‌های اجتماعی، اینترنت و همچنین فهرست تماس‌های تلفنی فرزندان‌شان را مدیریت کنند. تمام این ویژگی‌ها را والدین می‌توانند بنا به شرایط و دیدگاه خود و شرایط سنی فرزندان‌شان بر روی نارتب تنظیم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز