خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد توسعه زیست‌ فناوری کشور مطرح کرد:

استفاده از پروبیوتیک در کاهش و پیشگیری بیماری‌های مختلف

کد خبر : ۶۱۷۲۵۷

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری کشور با اشاره به پیشگیری از بروز بیماری‌ها از طریق پزشکی شخصی و مصرف باکتری‌های مفید، گفت: پزشک شخصی ژن‌های افراد را بررسی می‌کند و پس از مشخص شدن احتمال ابتلای فرد به بیماری با استفاده از پروبیوتیک می‌توان خطر بیماری را کاهش داد.

به گزارش ایلنا، مصطفی قانعی در آستانه برگزاری ششمین سمپوزیوم بین المللی فدراسیون انجمن های آسیایی باکتری های اسید لاکتیک و چهارمین همایش بین المللی پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند اظهار داشت: در حال حاضر سلامت بخشی دارد که از مردم دعوت می‌کند با مصرف غذاها و دمنوش‌ها طبابت دریافت کنند و از طرفی طب مدرن معتقد است که داروها درمان انجام می‌دهند و علمی به اسمپروبیوتیک بین این دو بخش آمده  و توصیه می‌کند که از طریق باکتری‌های مفید افراد سلامت خود را تأمین کنند.

وی افزود: در حال حاضر مشخص شده که مدیریت و فرماندهی سلامت انسان برعهده باکتری‌هایی است که مفید هستند و در روده استقرار دارند،‌ همچنین کل موجودات زنده اگر مسئله باکتری‌های مفید در آنها مدنظر قرار گیرد هم بهره‌وری اقتصادی و هم موضوعات مرتبط با سلامت با موفقیت‌های زیادی حاصل می‌شود.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری کشور با اشاره به اینکه در کشور ما علم پروبیوتیک خیلی رشد نکرده و مردم از این رخداد علمی بزرگ چندان مطلع نیستند، گفت: در یک دهه آینده بسیاری از طبابت‌ها توسط پروبیوتیک‌ها انجام می‌گیرد و این مسئله اهمیت توجه به این موضوع را نشان می‌دهد.

قانعی در ادامه گفت:‌ چاقی یکی از علل مشکل‌ساز در جامعه امروزه بوده که به دلیل سبک استفاده از غذاهای ناسالم حاصل شده و به دلیل اینکه مردم به دنبال مصرف غذاهای خوش‌طعم هستند سبک غذایی‌شان عوض شده در حالی که راه‌حل این مسئله استفاده از غذاهای خوش‌طعم بدون عارضه است که با ورود به مباحثی مثل پروبیوتیک‌ها می‌توان به این موضوعات دست یافت.

وی با اشاره به اینکه هر چه مصرف پروبیوتیک در کشور بیشتر شود شرکت‌ها نیز به دنبال تولیدات بیشتری خواهند بود و اگر مصرف نباشد ریشهپروبیوتیک در ایران خشک می‌شود، گفت: اگر بخواهیم دیابت، بیماری‌های قلبی‌‌ عروقی و چاقی را پیشگیری کنیم باید به سبک زندگی سالم از جمله مصرف غذاهای سالم و تحرک توجه داشته باشیم.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری کشور بیان داشت: بهره‌مندی از طب پزشکی شخصی سبب می‌شود که ژن‌های افراد بررسی شود و افراد به این مسئله مهم دست یابند که چقدر مستعد بیماری‌های مختلف از جمله ابتلا به دیابت، سکته‌های زودرس و سرطان روده بزرگ هستند و پس از آن با بهره‌مندی از پروبیوتیک‌ها در پیشگیری از این بیماری‌ها اقدام کنیم و در واقع خطر این بیماری‌ها را با مدیریت باکتری‌های مفید به میزان چشمگیری کاهش دهیم.

ششمین سمپوزیوم بین المللی فدراسیون انجمن های آسیایی باکتری های اسیدلاکتیک و چهارمین همایش بین‌المللی پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند 15 الی 17 اردیبهشت ماه سال جاری در مرکز همایش های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار خواهد شد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز