خبرگزاری کار ایران

فرماندار قرچک مطرح کرد:

مردم ورامین ولایتمداری خود را در 15 خرداد 42 به اثبات رساندند

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۴۶۸

فرماندار شهرستان قرچک اظهار داشت: قیام خونین مردم دشت ورامین در 15 خرداد سال 42، نشان از اوج ولایتمداری مردم این دیار در دفاع از ارزش های والای انقلاب اسلامی داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود مرسلپور شب گذشته در جمع نمازگزاران مسجد جامع قرچک ضمن تسلیت و تعزیت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)و گرامیداشت یادشهدای 15 خرداد، به تشریح اندیشه‌های سیاسی امام راحل برای نمازگزاران پرداخت.

وی مهمترین روش‌های مبارزه سیاسی امام را مردمی بودن آن، مذهبی کردن مبارزه، پرهیز از مشی مسلحانه و حفظ اتحاد و انسجام عنوان کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک با بیان اهداف و نتایج قیام 15 خرداد و نقش آن در پیروزی انقلاب افزود: 15 خرداد، روز قیام خونین مردم جان برکفی است که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند تا سلطه طاغوتیان را از کشورشان برچینند.

وی خاطرنشان کرد: این روز نقطه‌ عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) علیه ظلم و همچنین نقطه‌ آغازی برای طوفان عظیم انقلاب اسلامی بود.

این مسئول ادامه داد: مبارزه پیگیر و مقاومت خستگی ناپذیر ملت ایران، از سال 42 تا 57 که به انقلابی اسلامی کشیده شد ریشه در قیام خونین 15 خرداد داشت و برگرفته از جانبازی‌های زنان و مردان قهرمان آن روز از جمله مردان و زنان قهرمان شهرهای ورامین، قرچک و پیشوا داشت.

وی با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه ما در برابر این جانفشانی ها تبیین و انتقال آرمان‌ها و اهداف امام راحل و شهدا به ویژه شهدای 15 خرداد به نسل آینده است، گفت: این انقلاب با اهداف اعتقادی و اسلامی و با نثار خون شهدا حاصل شده و وظیفه همه ما است در  پاسداری از آن کوشا باشیم و با تلاش و کوشش و مجاهدت ادامه دهندگان راه آن عزیزان باشیم.

مرسلپور ادامه داد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز جایگاه ویژه‌ای برای مردم دیار 15 خرداد قائل اند که امید است ما نیز بتوانیم به تأسی از منش آن بزرگواران خدمتگزاران لایقی برای مردم باشیم.

وی یادآور شد: تاکنون نیز علیرغم تمام کاستی‌ها و مشکلات تلاش‌مان را برای محقق‌شدن مطالبات مردم منطقه داشته ایم. از جمله بیمارستان 94 تختخوابی که خوشبختانه 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بنا به قول پیمانکار و سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی ابتدای سال 96 تکمیل و به بهره برداری می رسد. نیروهای مورد نیاز بیمارستان نیز از قرچک تأمین خواهد شد.

فرماندار قرچک افزود: دیگر مسئله مهم، اشتغالزایی در شهرستان است که در این مورد نیز شهرک صنعتی ما با قوت لازم پیش می رود و امید است امسال اتفاقاتی خوبی در این حوزه رقم بخورد.

وی در پایان گزارش مختصری از وضعیت آب و فاضلاب شهری و روستایی، مسائل راه و حمل و نقل، کشاورزی، مسائل فرهنگی و ... شهرستان را ارائه داد.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز