خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

دعوت مدیریت شهری کهریزک از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۳۴۴۱۱۲

شهردار کهریزک بر آمادگی مدیریت شهری کهریزک در جهت جذب سرمایه‌گذار و ایجاد بسترهای لازم حمایتی برای آنان تاکید کرد.

مهندس رامین عربی، به خبرنگار ایلنا در جنوب استان تهران گفت: با توجه به زمینه ها و پتانسیل های خوبی که در این شهر وجود دارد و با تصمیم هایی که در شورای اسلامی و شهرداری اتخاذ شده است، در سال جاری طرح اجرای سند 5 ساله راهبردی جهت ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاران و ایجاد زیر ساخت های مناسب برای آن با کمک مشاورین مجرب در این شهر اجرایی خواهد شد.

مهندس عربی از تصویب بودجه 19 میلیاردی در سال 95 برای این شهر خبر داد و افزود: با مصوبه اعضای شورای اسلامی و تحقیق و بررسی مو شکافانه بوجه سال 95 ،19 میلیارد تومان دیده شد که امید است در سال آینده این شهرداری با تحقق آن به شهروندان ارائه خدمت کند .

وی در ادامه تلاش شهرداری کهریزک را در سال 94 پاسخ دهی به نیاز اولیه شهروندان عنوان کرد و گفت: پاسخ دهی به نیاز های اولیه شهروندان از اولویت های کاری ماست که امیدواریم بتوانیم در سال آینده اقدامات مناسبی در بحث زیر ساختی برای شهروندان انجام دهیم.

 به گفته وی، تلاش برای اصلاحات زیرساختی و بنیادین برای تحول ماندگار و موثر در شهر کهریزک مهمترین اقدام شهرداری در سال اخیر بوده است.

شهردار کهریزک ادامه داد: کهریزک بارانداز تهران است و بسیاری از مشکلات و معضلات تهران در این شهر رسوب می کند. برای همین نیاز به توجه ویژه نیز دارد و لازم است برخی تسهیلات و توجه ها به این شهر به صورت زیرساختی اصلاح شود و به صورت یک رویه درآید.

عربی همچنین با بیان اینکه رویه شهرداری کهریزک توجه به اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب و کم کردن هزینه ها بوده است، افزود: به رغم محدودیت ها در منابع مالی تلاش شده است که به نیازهای اصلی و ضروری شهر توجه شود.

وی با بیان اینکه ایستگاه آتش نشانی کهریزک با توجه به نیاز جدی و بروز حریق های زیاد در انبارهای این شهر نیازمند بازنگری بود، گفت: با تلاش هایی که صورت گرفت لباس ضد حریق، فرم رسمی آتش‌نشانی، دو دستگاه ماشین آتش نشانی و تانکر 30 هزار لیتری برای تجهیز این ایستگاه خریداری شد.

عربی گفت: تلاش می کنیم مشکل ایستگاه سوم آتش نشانی کهریزک را که مشکل سوله یکی از آن است حل کنیم.

وی توسعه فضای سبز را از دیگر اقدامات زیربنایی شهرداری کهریزک ذکر کرد و ادامه داد: ترافیک زیاد شهر کهریزک و دودزایی ناشی از آن که به خاطر تردد زیاد خودروهای عبوری است باعث آلودگی مضاعف این منطقه شده است که این امر ضرورت توجه به درخت کاری و رشد فضای سبز را بیشتر می‌کرد.

عربی گفت: سرانه فضای سبز شهری کهریزک از 16.6 متر مربع در سال گذشته به 19 متر مربع افزایش داشته است، ضمن اینکه 50 هکتار مجموعه های جنگلی این شهر به 57 هکتار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بیشتر این درخت کاری ها در بلوار شهید بهشتی و محور تهران قم صورت گرفته است افزود: کهریزک شاهد انقلاب زیتون تلخ بود که با توجه به شرایط آب و هوایی این منطقه رشد سریع و موزونی دارد.

عربی تصریح کرد: یکی از مشکلات کهریزک تخلیه روزانه حدود 8 هزار تن زباله های کلانشهر تهران در این منطقه و رسیدن محدوده بهشت زهرا (س) به این شهر است که این مسئله موجب نگرانی و ایجاد حق برای اهالی کهریزک شده است.

وی خواستار توجه ویژه شهردار تهران به این منطقه شد و افزود: آقای قالیباف فردی تحول خواه و مدیری قوی است که از ایشان انتظار داریم تا نشستی را برای بررسی مسائل، نیازها و حقوق شهروندان کهریزک ترتیب دهد تا این منطقه از حمایت های شهردار تهران برای حل معضلات خود بهره‌مند شود.

عربی اجرای ممیزی املاک را یکی دیگر از اقدامات اساسی و بنیادین شهرداری کهریزک ذکر کرد و افزود: اطلاعات کلیه املاک شهر کهریزک به سیستم منتقل شده و این امر سرعت خدمت رسانی به مردم را افزایش داده و وضعیت ملکی شهر را سروسامان می دهد.

وی یکی از سیاست های جدی شهرداری کهریزک را علاوه بر تکریم مردم و تسریع در خدمت رسانی به آنان، توجه به نیروی انسانی ذکر کرد و افزود: تلاش می‌کنیم تا با ایجاد فضایی صمیمی در محیط کار شهرداری همکاران خود را به انجام مسئولانه وظایف خود ترغیب و نیازهای آنان را نیز رسیدگی کنیم.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز