خبرگزاری کار ایران

فرماندار قرچک:

ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی قرچک نقش مهمی در افزایش سرانه درمانی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۶۵۸

در حال حاضر ساختمان شبکه بهداشت و درمان قرچک مناسب فضای اداری لازم جهت پاسخوگیی به ارباب رجوع نیست که تامین زمین و اعتبار لازم نیاز برای ساخت ساختمان اداره شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک ضروری است.

علی صادقی در جلسه کارگروه سلامت و تامین مواد غذایی شهرستان قرچک که با حضور دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان قرچک با وجود جمعیت بیش از ۳۰۰ هزار نفر به عنوان جوانترین شهرستان استان تهران و حضور قشر کارگری فاقد زیر ساخت های لازم بهداشتی و درمانی است و نگاه ویژه دولت را می طلبد.

وی گفت: در حال حاضر روستاهای محمد آباد قرچک با ۷۲۲۵ نفر و امین آباد با ۱۶۳۲نفر و قشلاق جیتو با ۷۸۲۷ نفر جمعیت فاقد شبکه بهداشت و درمان روستایی است که بیماران این مناطق برای درمان و انجام امور بهداشتی باید به قرچک مراجعه کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک با بیان اینکه مراکز فعلی درمانی شهرستان قرچک جوابگوی جمعیت این شهرستان نیست، گفت: در حال حاضر ساختمان شبکه بهداشت و درمان قرچک مناسب فضای اداری لازم جهت پاسخوگیی به ارباب رجوع نیست که تامین زمین و اعتبار لازم نیاز برای ساخت ساختمان اداره شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک ضروری است.

وی افزود: با توجه به وجود ۳۲ هزار دفترچه تامین اجتماعی و خدمات درمانی در شهرستان قرچک و نبود بیمارستان عمومی تحت پوشش دانشگاه شهید بهشتی به منظور ارائه خدمات بستری و درمانی بسیار مهم است که تسریع در ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان نقش مهمی در افزایش سرانه درمانی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: نبود مرکز بهداشتی و درمانی شبانه روزی دولتی به منظور ارایه خدمات درمانی سرپایی در شیفت عصر و شب در مناطق مختلف شهر و روستاها از جمله مشکلات این حوزه در شهرستان قرچک است.

علی صادقی با اشاره به کمبود بودجه برای تجهیز و اتمام پروژه های بهداشتی شهرستان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۶ پایگاه بهداشتی مصوب غیر فعال به علت نبود زمین و اعتبار برای ساخت این پایگاه ها در شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به کمبود آمبولانس اورژانس در شهرستان قرچک برای امداد رسانی بهتر به مردم گفت: دو پایگاه اورژانس به دلیل نبود امکانات مانند آمبولانس و تجهیزات فنی و نیروی انسانی غیر قابل استفاده می باشد که رفع مشکلات انها برای افزایش خدمت رسانی به مردم قرچک بسیار موثر است.

فرماندار قرچک در پایان استیجاری بودن پایگاه های بهداشتی گوهردشت در شهر قرچک، طلاییه و شهید نظری در منطقه زیباشهر و لزوم تامین زمین و اعتبار حهت ساخت این سه پایگاه را از جمله مشکلات بهداشت و درمانی قرچک عنوان کرد.

کار گروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان قرچک با حضور دکتر سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، محسن ترکی، معاون برنامه ریزی استانداری تهران، علی صادقی، فرماندار، سید حسین نقوی حسینی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، حجت السلام و المسلمین اسماعیلی، امام جمعه و روسای شبکه بهداشت استان تهران و شهرسنتان قرچک در فرمانداری قرچک برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز