خبرگزاری کار ایران

نشست فرماندار با اعضای شورای اسلامی شهرهای شهرستان رباط کریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۴۲

نشست مشترک فرماندار شهرستان رباط کریم با اعضای شورای اسلامی شهرهای رباط کریم، نصیر شهر و پرند در محل فرمانداری برگزار شد.

ایلنا: نشست مشترک فرماندار شهرستان رباط کریم با اعضای شورای اسلامی شهرهای رباط کریم، نصیر شهر و پرند در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی فرمانداری شهرستان رباط کریم، بیژن سلیمان‌پور فرماندار رباط کریم در این نشست با بیان اینکه شورا اتاق فکر مردم برای توسعه شهر است، گفت: مردم تشنه خدمت صادقانه و کار سالم هستند و شورا‌ها ظرفیت مناسب برای خدمت رسانی به مردم است.

وی افزود: اگر شورا می‌خواهد موفق باشد، نباید پشتوانه خود که مردم هستند را از دست بدهدو اگر این پشنوانه از دست برود، دیگر شورا معنی ندارد. این پشتوانه در صورتی حفظ می‌شود که شورا‌ها صادقانه در مسیر قانون کار کنند و حرکت کنند.

سلیمان‌پور اظهار کرد: شورا‌ها حلقه میانه‌ای هستند که می‌بایست مردم و خواسته‌های مردم را به تصمیم‌گیری‌های مدیران شهری و دولت در مقام اجرایی و حتی مجلس در مقام قانون‌گذاری پیوند دهند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رباط کریم با اشاره به جایگاه شوراهادر نظام اسلامی تصریح کرد: شوراهای اسلامی یکی از دستاوردهای مثبت و از افتخارات بزرگ نظام جمهوری اسلامی است، شکل گیری شورا‌ها زمینه ساز مشارکت عمومی مردم در اداره امور و زمینه ساز تحقق مردم سالاری دینی محسوب می‌شود.

وی گفت: برای خدمتگزاری به مردم و برقراری تعامل، همفکری و همکاری گزینه‌ای بهتر از تعادل فکری، منطقی و دوری از افراط و تفریط نمی‌توان پیدا کرد.

سلیمان‌پور با تاکید بر اینکه شورای شهر، محل اختلاف و تنش نیست، افزود: ملاک سیاستگذاری، نظارت و عملکرد شورا‌ها، قانون است و تشتت، دو دستگی و دخالت درامور اجرایی، آفت کار شوراهاست.

فرماندار رباط کریم در پایان خاطرنشان کرد: شاخص اصلی برای نمایندگان مردم در شورا‌ها باید قانون و رعایت حق قانونی مردم باشد چراکه رعایت نکردن حقوق مردم نارضایتی آن‌ها را در پی دارد.

در ادامه این نشست اعضای شورای شهرهای رباط کریم، پرند و نصیر شهر به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز