خبرگزاری کار ایران

زندگینامه سعید وزیری منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۲۳

این کتاب که توسط انتشارات نظری در ۲۹۶ صفحه و شمارگان ۲۰۰۰ نسخه به چاپ رسیده است با قلمی روان به طبع رسیده و خواننده را با زوایایی ناگفته از فرهنگ، اجتماع و سیاست ایران در تاریخ معاصر آشنا می‌سازد.

کتاب «تک درخت کویر» که نگاهی جامع به زندگی شخصی، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی «سعید وزیری» دارد، به کوشش «احسان تاجیک» انتشار یافت.

به گزارش ایلنا، این کتاب که توسط انتشارات نظری در ۲۹۶ صفحه و شمارگان ۲۰۰۰ نسخه به چاپ رسیده است با قلمی روان به طبع رسیده و خواننده را با زوایایی ناگفته از فرهنگ، اجتماع و سیاست ایران در تاریخ معاصر آشنا می‌سازد.

شاید در این کتاب بتوان زوایای پنهانی جامعه‌ای را دید که در تکاپوی به بلوغ رسیدن و از پیله درآمدن است و این ناگفته‌های تاریخی را هیچ کس تاکنون با این دید، نگاه نکرده باشد.

کتاب تک درخت کویر در پنج فصل به قلم احسان تاجیک ویرایش شده است که به ترتیب عبارتند از زندگی و خاطرات: این فصل از ابتدای کودکی تا زندگی حال حاضر سعید وزیری را صادقانه و شفاف روایت می‌کند، جامعه، فرهنگ و سیاست: که در آن در حین روایت خاطره گونه به مواردی تاریخی از اتفاقات دوران قبل از انقلاب و نظام ستم شاهی اشاره می‌کند، اندیشه‌ها: که به فعالیت‌های سعید وزیری و اندیشه‌های وی در ابعاد و فعالیت های وی اشاره دارد، نمونه آثار: که به کارهای انجام شده‌ی سعید وزیری می پردازد، از نگاه دیگران: که شخصیت‌هایی مثل حسن فرازمند، دکتر احمد حیدری، فتح الله توحیدلو و استاد محمود حکیمی به تحلیل شخصیت سعید وزیری می‌پردازند.

جعفر حاجی کریم نظری مدیر مسؤول انتشارات نظری که تاکنون برخی از کتاب‌های سعید وزیری از جمله «آشنایی با زبان خاک و خشت» و «جشن‌های کهن ایرانی» را به چاپ رسانده است در مقدمه‌ی این کتاب می‌نویسد: هر جامعه در بستر خود دو گروه را دائم تجربه کرده است: الف) خواص ب) عوام؛ خواص افرادی هستند که عوام در شئون اجتماعی، آنان را مورد ملاک، معیار و شاخص قرار می‌دهند و رأی و دیدگاه آنان را بنای تقلید خود می‌گذارند. با توجه به شاخص بودن خواص برای عوام و تأثیرپذیری پیرو از طایفه‌ی پیشرو، انعقاد و شکل‌گیری پدیده‌ها و فرایندهای تاریخی امری پر اهمیت می‌باشد و عوام در حیات، زندگی، رفتارها و ارزش‌یابی‌های خود، خواص را معیار و از آنان الهام می‌گیرند و دیدگاه‌های آنان را مبنای داوری خود در زمینه‌های مختلف قرار می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز