خبرگزاری کار ایران

مجتبی عرب عامری:

لزوم توجه جدی به اخلاقیات در مدارس ورامین

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۶۷

رئیس آموزش و پرورش ورامین گفت: در مدارس ورامین به اخلاقیات توجه جدی می‌شود.

مجتبی عرب‌عامری که به‌عنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه ورامین سخن می‌گفت، با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در تابستان گذشته اظهار داشت: اداره آموزش و پرورش در تابستان به‌صورت مطلوب برنامه‌ریزی کرد تا والدین، فرزندان خود را با آرامش کامل به کلاس‌های فوق برنامه بفرستند.

به گزارش ایلنا، رئیس آموزش و پرورش ورامین افزود: مهم‌ترین موضوعی که در تابستان با آن مواجه بودیم، مسئله ثبت‌نام دانش‌آموزان بود که در این زمینه ستادی با عنوان ستاد نظارت بر آموزش و پرورش تشکیل شد و به شکایات مردم از نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان رسیدگی می‌کرد و در این مدت سعی شد که رضایت کامل مردم و مراجعان کسب شود.

این مسئول ادامه داد: در سامانه اسناد بیش از ۴۶ هزار دانش‌آموز برای سال تحصیلی جدید ثبت‌نام کردند و این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که اول مهرماه، تعداد دانش‌آموزان و فاکتورهای لازم برای ثبت‌نام دانش‌آموزان را تنظیم و به‌صورت آمار در اختیار مسئولان آموزش و پرورش قرار می‌دهد.

رئیس اداره آموزش و پرورش ورامین اضافه کرد: از سال گذشته ساختار نظام آموزشی کشور تغییر یافته و به دو دوره ابتدایی و متوسطه تقسیم شده و در نظام ابتدایی نیز در بیش از ۱۴ مدرسه، یک معلم از اول ابتدایی تا سوم ابتدایی همراه دانش‌آموز است تا در زمینه یادگیری، محصل با آرامش بیشتری به تحصیل بپردازد.

این مسئول ادامه داد: امسال به زیباسازی مدارس نیز توجه ویژه‌ای شده و بسیاری از مدارس رنگ‌آمیزی شدند و با چهره‌ای پاک و تمیز به استقبال دانش‌آموزان رفته است.

عرب عامری گفت: یکی از برنامه‌های اداره آموزش و پرورش، گسترش پایگاه‌های حجاب بر‌تر است که در این زمینه تاکنون پنج پایگاه ایجاد شده که در این مدارس اکثریت دختران با حجاب بر‌تر در محیط آموزشی حاضر می‌شوند.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی قرار است که دو پایگاه دیگر حجاب و عفاف در ورامین راه‌اندازی می‌شود تا زمینه نشر حجاب و عفاف را در مدارس فراهم آورد و توجه به مسئله حجاب در آموزش و پرورش جدی است چرا که ما معتقدیم توجه به اخلاقیات می‌تواند دانش‌آموزان را به‌سعادت واقعی برساند.

رئیس اداره آموزش و پرورش ورامین یادآور شد: دعوت از راویان دفاع مقدس برای حضور در مدارس و بیان خاطرات جنگ تحمیلی و تبیین رشادت‌های ملت ایران، دیدار با خانواده معظم شهدا، همکاری در گلباران مزار شهدا، حضور فرهنگیان و دانش‌آموزان در نماز جمعه، انعقاد تفاهم‌نامه زنگ نماز با مدیران مدارس، دیدار با خانواده فرهنگیان بیمار، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در برخی مدارس دخترانه و اعزام بازرسان و همکاران در روز جشن شکوفه‌ها و جشن بازگشایی مدارس به پایگاه‌های آموزشی و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به فرهنگیان از جمله برنامه‌های جشن اول مهر بود که به‌خوبی انجام شد.

وی تصریح کرد: برای اتباع بیگانه نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته تا بدون هیچ مشکلی بتوانند به تحصیل خود ادامه بدهند.

این مسئول سپس از پیشرفت الکترونیک و تجهیز مدارس ورامین خبر داد و گفت: امروز بیش از ۵۰۰ کلاس در ورامین هوشمند شدند و ما در دور‌ترین نقاط و روستاهای ورامین کلاس‌های هوشمند داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز