خبرگزاری کار ایران

کرمی مطرح کرد:

هیچگونه بیماری پرندگان مهاجر در استان تهران مشاهده نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۶۹۲

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران گفت: تاکنون طبق بررسی‌های انجام شده هیچگونه بیماری پرندگان مهاجر در استان تهران مشاهده نشده است.

به گزارش ایلنا، محمد کرمی با بیان این مطلب افزود: طبق بررسی‌هایی که انجام داده ایم و با هماهنگی‌های دامپزشکی استان تهران تاکنون هیچ موردی مبنی بر آنفلوانزا و بیماری بین پرندگان مهاجر استان تهران مشاهده نشده و اگر در مواردی به مرگ پرنده مشکوک بودیم به آزمایشگاه دامپزشکی فرستاده شد که خوشبختانه آزمایش آنها منفی اعلام شده است.

وی ادامه داد: ما امسال در ۹ تالاب فصلی، آبگیر‌های فصلی، دریاچه‌ها و دریاچه‌های پشت سد‌ها همچون دریاچه پشت سد لتیان، ماملو، نمرود، فشافویه و درده و دریاچه چیتگر، تالاب قمرآباد، عشق آباد و بندعلی خان پایش های‌مان صورت گرفته است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران افزود: از ۱۲ دی تا ۱۲ بهمن ماه بهترین زمان سرشماری پرندگان است که طبق پایش‌های ما روزانه بیش از ۲۳ هزار قطعه پرنده مهاجر را سرشماری کردیم البته از آنجایی که این مهاجرت می‌کنند و در رفت و آمد هستند تعدادشان بیشتر است.

کرمی گفت: سال گذشته سایت‌های سرشماری پرندگان ما کمتر بوده، اما امسال سایت‌های سرشماری ما افزایش یافته و از آنجایی که شرایط آب و هوایی در استان تهران نسبت به سال گذشته متفاوت بوده است بر میزان تردد و ماندگاری پرندگان مهاجر در استان تهران تأثیرگذار بوده است چرا که امسال شرایط آب و هوایی در استان تهران معتدل است و ما شرایط هوای سرد و منفی را نداشتیم.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران با اشاره به نوع گونه‌های مهاجر در استان تهران افزود: نزدیک به ۳۰ گونه پرنده امسال به استان تهران ورود پیدا کردند که می‌توان به اردک سرسبز، خوتکا، خروس گلی، اردک سربلوطی و غاز پیشانی سفید بزرگ اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز