خبرگزاری کار ایران

هشتمین جشنواره طنز سوره برگزیدگان خود را شناخت

کد خبر : ۱۹۶۷۱۴

مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره طنز سوره برگزار و برگزیدگان بخش‌های مختلف آن معرفی شدند.

دوشنبه ۲۷ مردادماه تالار سوره حوزه هنری میزبان شرکت کنندگان، مخاطبان و هنرمندانی بود که آمده بودند تا در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره طنز سوره، شاهد انتخاب برترین‌های این جشنواره باشند.

به گزارش ایلنا؛ در این مراسم جوایز بخش‌های مختلف به این شرح اعلام شد:

بخش تقدیری‌های بخش ویژه:
نفرات تقدیری در بخش ویژه(الگوی خانواده اسلامی ایرانی، ایران ۱۴۰۴)
بخش نثر:
۱ - لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای اثر «حق تقدم با کیست؟» در بخش ویژه به سناء شایان از استان تهران.
بخش داستان کوتاه(مجموعه اثر):
۲ - لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای مجموعه اثر «مزاحمین همیشگی» در بخش ویژه به ارژنگ حاتمی از استان خراسان رضوی.
بخش فیلم کوتاه:
۳ - لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای اثر داستانی «سرد» در بخش ویژه به بهاره اسدی از استان تهران.
بخش شعر:
۴ - لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای اثر «خلاصه، فرهنگ لغت عوض شد» در بخش ویژه به مجتبی احمدی از استان کرمان.

در بخش بعدی مراسم، خمسه ضمن نام بردن از امید مهدی‌نژاد و عباس حسین‌نژاد، از این دو هنرمند خواست تا برای بخش دوم اهدای جوایز(تقدیری تمام بخش‌ها) به صحنه بیایند. در این بخش، جوایز به شرح زیر اهدا شد:
نفرات تقدیری کل بخش‌های جشنواره
بخش مقاله:
۱ - لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای اثر «تحلیل گفتمان طنزهای پر بیننده سیما» به سیده عاطفه می‌رکمال خادم موسوی از استان گیلان.
بخش نثر(مجموعه اثر):
۲ - لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای مجموعه اثر «نقطه ته خط» به مهرداد صدقی از استان خراسان شمالی.
بخش فیلم کوتاه:
۳ - لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای اثر پویانمایی «صدای جاده» به برزان رستمی از استان کردستان.
۴ - لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای اثر مستند «شکلات» به علی حسنعلی‌زاده از استان خراسان رضوی.

مراسم با پخش قسمت نخست فیلم مستندی که از فضای جشنواره و مصاحبه هنرمندان برای حضار تهیه شده بود ادامه پیدا کرد.
در بخش بعدی اهدای جوایز، مجری مراسم از محمود عبدالحسینی دعوت کرد تا برای اهدای جوایز(نفرات سوم کل بخش‌ها) حضور پیدا کند. جوایز این بخش به شرح زیر اهدا شد:
نفرات سوم کل بخش‌ها
بخش مقاله:
۱ - لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان اهدا شد برای اثر «شگردهای طنزساز در دو کلمه حرف حساب کیومرثصابری» به نجمه زارع بنادکوکی از استان یزد.
بخش عکس:
۲ - لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان اهدا شد برای اثر «بدون شرح» به یوسف اکبری پابندی از استان آذربایجان شرقی.
بخش نثر:
۳ - لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان اهدا شد برای اثر «نامه‌ای برای اوباما» به حامد اسحاقی ابرقویی از استان یزد.
بخش داستان کوتاه:
۴ - لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان اهدا شد برای اثر «به خاطر یک مشت دلار» به ابراهیم اردلان از استان تهران.
بخش نمایش:
۵ - لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون تومان اهدا شد برای اثر «آقای مجنون خانم لیلی» به سید حسین ساداتی سلیمی از استان مازندران.
بخش فیلم کوتاه:
۶ - لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون تومان اهدا شد برای اثر «گریپ فروت» به کوروش عطایی و سرکار خانم آزاده موسوی از استان تهران.

چهارمین بخش از اهدای جوایز و نفرات دوم کل بخش‌ها به شرح زیر است:
نفرات دوم کل بخش‌ها
بخش مقاله:
۱ - لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ دو میلیون تومان اهدا شد برای اثر «بررسی طنز در کودکانه‌های منوچهر احترامی» به زهرا درّی از استان اصفهان.
بخش عکس:
۲ - لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ دو میلیون تومان اهدا شد برای اثر «بدون شرح» به محمدصادق رضایی از استان ایلام.
بخش نثر:
۳ - لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ دو میلیون تومان اهدا شد برای اثر «برگی از دفترچه خاطرات یک تلفن همراه» به محمد کوه خضری از استان قم.
بخش داستان کوتاه:
۴ - لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ دو میلیون تومان اهدا شد برای اثر «حاجی پذیرایی نشده از مجلس بیرون نرود» به رضا احسان‌پور از استان اصفهان.
بخش نمایش:
۵ - لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون و پانصد هزار تومان اهدا شد برای اثر «دوران خوش بازنشستگی» به احسان جانمی از استان اصفهان.
بخش فیلم کوتاه:
۶ - لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون و پانصد هزار تومان اهدا شد برای اثر «گناوه من پاریس» به مهدی تنگستانی از استان بوشهر.

فهرست جوایز بخش پنجم و اصلی جشنواره نیز به این شرح است:
نفرات اول کل بخش‌ها
بخش مقاله:
۱ - لوح تقدیر رتبه اول، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ دو میلیون و پانصد هزار تومان اهدا شد برای اثر «بررسی نمونه‌ای و محتوایی موضوعات طنز در هنرهای تجسمی» به سید محمدرضا طبسی از استان سمنان.
بخش عکس:
۲ - لوح تقدیر رتبه اول، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون تومان اهدا شد برای اثر «بستنی» به عطا رنجبر زیدانلو از استان خراسان رضوی.
بخش نثر:
۳ - لوح تقدیر رتبه اول، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون تومان اهدا شد برای اثر «اشتباهی» به اکبر نیتی از استان زنجان.
بخش شعر:
گفتنی است، بنا به رأی هیئت داوران در بخش تک اثر بدون ترتیب اولویت ۷ شعر شایسته تقدیر شناخته شدند و جوایز مقام اول تا سوم میان آن‌ها تقسیم شد. همچنین در بخش مجموعه اثر نیز هیچ یک از آثار، برگزیده شناخته نشدند.
۱ - لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای اثر «نامه به استاد» به سیدامیر سادات موسوی از استان همدان.
۲ - لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای اثر در «باب جوانی» به سعید طلائی از استان همدان.
۳ - لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای اثر طنز «توحیدی» به مهدی کرمی از استان تهران.
۴ - لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای اثر «شغل» به عباس احمدی از استان قم.
۵ - لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای اثر «زمانه» به محمد نظری ندوشن از استان یزد.
۶ - لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای اثر «نقیضه» به راشد انصاری از استان هرمزگان.
۷ - لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد برای اثر «عشق مشعشع» به سیدمحمدجواد میرصفی از استان قم.
بخش نمایش:
۸ - لوح تقدیر رتبه اول، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ چهار میلیون تومان اهدا شد برای اثر «متل» به کاوه مهدوی از استان تهران.

هیئت داوران در بخش فیلم و داستان کوتاه هیچ اثری را شایسته کسب مقام اول ندانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز